16 oktober 2007

Måndagen den 15 oktober 2007

D A G B O K



  • 04:29 Plockar ut buss ur garaget och kollar den ut- och invändigt samt lägger in dagens tidningar. Knappar in A1 ton ton.


  • 04:39 Bussen har ett rejält glapp i styrsnäckan och rattfrossa, men det finns ingen buss att byta med så de e bare å åk. Att man får "vita händer" av rattfrossa är ingen nyhet - men kan det klassas som godkänd arbetsskada. Man förlorar i alla fall känseln. Att den dessutom lägger ut en rejäl oljudsmatta vid 80 km/tim och där över plussar väl bara på med hörselskador antar jag.

  • 04:59 Avgång med 1 passagerare, men väl i Borås var det mer än 10 avstigande.

  • 05:17 3 av 5 rutor i väderskyddet i Hillared är krossade. Jättebegåvat.

  • 05:23 Tre passagerare från linje 301 stiger ombord i Lockryd

  • 06:00 Det borde vara billigt att åka kollektivt för studerande med bidrag. I nuläget stiger biljettpriserna medan bidragsnivån ligger still och har gjort så i flera år nu.

  • 06:31 8 passagerare med från Borås Resecentrum. En herre med "lövblåsare" förde ett herrans oväsen i denna arla morgonstund.

  • 06:39 "Bussen först" gäller inte för bussar i det egna bolaget. Då gäller ljustuta och fyrvägsblink och stå kvar på hållplatsen för fan!. Att ens vara lite artig mot kollega var tydligen inte heller nått alternativ -- IDIOT! Det är nog dax för en ny "Bussen först"-kampanj. Knappt någon minns att man skall släppa ut bussen från en hållplats.

  • 07:25 Avsläpp av elever till Naturbruksgymnasiet vid den "osynliga" hållplatsen vid Star Trading. Undrar när det kommer en riktig hållplats?/li>
  • 07:40 Undrar just om tjänst 5 från Älvsered är mycket efter sin önsketidtabell idag? Förra gången jag körde denna tjänsten var den 6-7 minuter sen. Fick just veta att det blir övergång i Sexdrega istället. Det gäller att vara flexibel.

  • 07:43 Passagerare med egen kudde och rikligt med parfym somnar!

  • 07:55 Lastar passagerare från tjänst 5 som kommer från Älvsered -- men det sker i Sexdrega

  • 08:07 Hög växellådstemperatur!

  • 08:31 Anmält det förstörda väderskyddet i Hillared till förman för åtgärd. Det var ett litet helvete och komma fram på telefon. Radio var inte att tänka på. Mottagaren verkade måttligt intresserad.

  • 09:14 Nya rondellen vid Åhaga ser ut att bli en riktig trafikfälla för stora fordon på väg ut ur Borås. Just i den rondellen ringer kontaktombudet på mobilen för att få bussens mätarställning (det är ju mitt i månaden).

  • 09:36 En "okontaktbar" invandrarpappa med flerkommunskort och hans tre barn, som alla garanterat passerat 6 års gränsen, äntrade bussen. Barn betalar man inte för tydligen och någonstans i kedjan är det information som inte funkar. Jag kan inte språket så jag kan ju inte rätta till felet och eftersom han fått ett flerkommunskort och barnen inga kort alls och eftersom dom lämnas i Svenljunga varje dag är ju något uppenbart fel.

  • 10:25 Lastbilssläp spärrar busshållplats vid Kilarondellen. På detta stod 'Älmestad'. Detta är en rätt normal företeelse nu för tiden.

  • 10:50 Bussgodset i Svenljunga har fått chefsbesök och kunde inte besökas.

  • 10:55 Kollega drar på sig sitt trepunktsbälte och kör iväg. Jag får inte ens ut mitt tvåpunktsbälte ut hållaren. Nu snackar vi seriös säkerhet!/li>
  • 11:46 'Hultafors Hälsocenter' spärrade hållplatsen Bryggaregatan.

  • 12:53 Något i BLs datasystem säger ifrån när en timanställd kört för lite fick jag veta.

  • 14:39 Inganäs riktning Älvsered. Bärgare på vägen tar upp skåpbil ur naturlådan. Bärgaren står givetvis i mitt körfält.

  • 15:49 Timmerbilssläp spärrar hela Sexdregahållplatsen.



37% har ingen karriärsutveckling på jobbet och 23% får ingen uppskattning på jobbet. Se där -- vi är i alla fall inte ensamma.

För nyfikna så har polisen ett antal bra sidor med sådant som händer i regionen...eller hur kontrollanterna :-) Sedan gäller det förstås att välja rätt info.

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy
eller skriv en kommentar.

Jag är en man med fasta och oböjliga principer, den första principen är att alltid vara flexibel.

Inga kommentarer: