05 oktober 2007

Fredagen den 5 oktober 2007

Och nu blir det reklam



Med lite planering går det förbannat bra att tömma sina förarkort i Borås. Dock har jag ett litet önskemål. Kunde inte Pressbyrån på Resecentrum även utrustas med en ScanPointmaskin! Det vore Dunder. Det fungerar hur smidigt som helst att fylla på sitt förarkort för Hajen (så varför inte kunna tömma ScandPoint fram till dess det är avvecklat?). Ett smidigare sätt att hålla en låg kassanivå finns ta mig sjuttsingen inte. Tack Västtrafik.

När passagerare kommer fram och säger "Tack för en fin körning" blir man uppriktigt glad och det värmer en luttrad busschaffis. Det finns i alla fall nån som uppskattar det man sysslar med.

Sedan måste jag faktiskt berätta om något som "skrämde" mig. På sträckan mellan Daltorpsskolan och rondellen vid Katrinedal är det som bekant 50 km/tim, alltså höll bussen den hastigheten. Plötsligt gungade hela bussen till och något gul svepte förbi på vänstersidan. Det stod DHL i gaveln på släpet. Jag tänkte: Stackars sate som kommer ivägen för den dåren.

Med tanke på den alkoholdebatt som varit med alkolås i bussar etc blir man lite fundersam över den massiva reklam för främst vin som förekommer i press och i radio/TV. Parallellt med denna kampanj för vindrickande, kamoflerat till folkupplysning, pågår lobbyverksamhet för gårdsförsäljning av alkoholdrycker. Ansvarig minister uttalar sig och säger i princip att det skall väl gå bra om alkoholkonsumtionen inte ökar. GODAG YXSKAFT! Sedan är det fritt fram att importera alkohol från EU --- bara Du i folkhälsans namn betalar svensk alkoholskatt. En bottenlös trippelmoral.

Kampanjen i Borås för autogiro fortskrider för fullt och jag hoppas och ber att vi per omgående blir infogade i systemet. Det skulle verkligen vara en enorm fördel för oss. Jobba på Västtrafiks aggitatorer.

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till MrBanco
eller skriv en kommentar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, dom där kamikazepiloterna får man se upp för.

Vi åkte till Göteborg idag för att hämta ostron. Förutom några lyxbilar av märkena Mercedes, Saab, Volvo, BMW och en grön sportibl av något märke jag inte kände igen var det lastbilar från tre paketfirmor som utmärkte sig: DHL, UPS och Schenker.