30 september 2007

Söndagen den 30 september 2007

"Men snälla nån, gamla gnällgubbe.
Västtrafik har väl ett avtal med Bussgods att köra deras paket. Sedan borde Västtrafik ha med i avtalet med BL att bussarna ska ha plats för gods och att tiderna ska räcka till. (Är det med i avtalet, är det hos BL felet ligger. BL ska isåfall ha bussar med ordentligt godsutrymme och eventuellt bakgavelhiss för tyngre gods)." In my dreams! Jag är inte ens säker på att vissa fordon fyller upphandlingens avtal om busstyp! Här har 'kvaliteten' fallit betänkligt på senare tid.

Svenljunga har ju sin Texasdag varje år - och så har vi BL's depå som liknar TV-serien Dallas säger vissa. Vet inte riktigt hur tänket går men det var lite fyndigt i alla fall.
Någon hade anmärkt på att jag inte sovit i bussen i mer än sex år - jag tror att det får klassas som att man missat poängen, eller så var det en ploj?!

Hej teknikingenjören:
....... och dessutom vara så misstänksam.

De sista månaderna har det funnits all anledning till att vara just misstänksam. Fast det är inte teknik jag talar om då utan om homo sapiens. Begrepp som förtroende rycks upp med rötterna. Jag har ingen anledning att gå närmare in på detta i bloggen, bara konstatera att det finns sakligt bergfast grund. Min favorithustru delar för övrigt denna åsikt. (Köper ej ursäkten jävig.)

Det finns tillfällen då man inte vill vara en fattig busschaufför och det är när julshowerna börjar dyka upp i brevlådan. Det är lika lockande varenda eviga år. Men nu när man till och med fått löneminskning i och med att reservlagledartillägget dragits in blir det kärva tider. Nu är det bara en tupp i hönsgården.
Sådant är livet på landet - det är via lönespecen man får reda på saker och ting. Vi transporterar passagerare, men vi kommunicerar inte.

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy
eller skriv en kommentar.

PS.
Med tanke på dagens väder har jag en fråga: Vem har fått i uppdrag att bygga en ark?
DS.

1 kommentar:

bussjari sa...

jippiiii nu har jag ett googlekonto oxå! tror jag i allafall!