02 september 2007

Söndagen den 2 september 2007

Höstruskväder


Hösten tyckte tydligen att den skulle göra entré på studs...inget att hålla på...

Våra "norska" förare har det bra och skryter med att dom tjänar mer än dubbelt så mycket som oss, men å andra sidan får dom verkligen jobbar för pengarna. Var sin laptop har dom skaffat så nu kör vi MSN Live med ljud och bild (ibland) så det står härligt till.

Det händer att man gör vissa formuleringar som tydligen framkallar människans absolut sämsta sidor, men det är sådant man får ta antar jag.... alla kan ju inte gilla alla och vissa har ett enormt behov att berätta att dom inte gillar mig. Så skönt att dom då och då kan få utlopp för detta - det lättar på det där inre trycket. Känns skönt!

Dom påstår att Västtrafik skall spara en massa pengar under nästa år och jag sätter en slant på att vi tillhör sparobjekten. Med vi menas i detta fallet "glesbygdstrafik" = trafik utanför tätort. Tätort = större städer.

Lite roligare blir det när man får veta att Gatukontoret i Borås inte är alltför positivt inställt till kollektivtrafiken i sin egen stad. Dom skall minsann inte tränga sig före och vadå prioriterade kollektivtrafiksignaler typ Göteborg. Aldrig i livet. "Gatunämnden kommer aldrig att kämpa för ett införande av kollektivtrafikljus i Borås." Kan det sägas tydligare....Det är väl samma Gatunämnd som sköter snöröjningen på vintern i Borås antar jag, för där framgår rätt tydligt att bussar bara är ett onödigt ont som inte borde få finnas.

Så mitt förslag till kollektivtrafikkörfält framkallar väl närmast hjärtstillestånd hos nämndens ledarmöter kan man gissa. Där ingår, förutom egna körfält, givetvis signalprioritering....och andra "hinder" för privatbilisterna.

Svemicke kör nu med klipp från YouTube för att illustrera Boråstrafiken. Det som slog mig var den "hållplats" 'servicelinjen' använde sig av... Det kanske skall vara så, men det såg lite märkligt ut. Ni får titta själva på hans söndagsblogg.

Själv har jag snyggat till vissa fel på hemsidan som jag upptäckte... alltid nått. Nu skall jag leta reda på lite Stieg Larsson-deckare...

I morgon "bratar" vi igång med våra egna tjänster....

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy
eller skriv en kommentar.

---LÄNKAR---


Svemickes Blogg
Det blev ju lite fel i Veckobrevet denna vecka också...
Farbror Sid
Alltid läsvärd

Inga kommentarer: