03 september 2007

Måndagen den 3 september 2007

Hackkyckling



Har förstått att det förekommer den eviga debatten om chefers vara eller inte inom BL Borås just nu - sanningen är dessvärre rätt simpel -- vi behöver varandra. Nu har jag ingen aning om hur många som är för och hur många som är emot vår trafikchef och jag vill inte veta det heller, men han en egenskap som är jävligt bra. Det han säger står han för, det har fövisso hänt att ordvalet inte varit det mest lyckade, men kärnbudskapet har varit kristallklart. Det skall allt till en tornado innan jag tappar förtroendet för "ponytail" som nån lustigkurre kallat honom. Vi har haft meningsskiljaktligheter, men jag har lärt mig att skilja på sak och person och det finns tydligen dom som ännu inte är klara med den processen. Jag tänker inte ta någon debatt i ämnet för jag vet exakt vad jag står i ett sådant sammanhang.
Dessutom vistas jag inte i lunchrummet på SöT och på depåerna finns inga sådana finesser....

IDAG startar vi med att köra VÅRA tjänster.... dom fick vi kämpa för :-)

Min dag har snarare gått åt till att fixa justa körspecar till "min" depå och lite andra hjälpmedel som kan vara bra och ha när man kör buss på depå....

Nu skall jag iväg och köra en av våra 'nya' tjänster....

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy
eller skriv en kommentar.

---LÄNKAR---


Svemickes Blogg
Det blev ju lite fel i Veckobrevet denna vecka också...
Farbror Sid
Alltid läsvärd

4 kommentarer:

Svemicke sa...

Grattis får man väl säga till de nya tjänsterna? Har kikat på dem och nu börjar det likna något.

Håller med Dig om "Ponytail". Jag tror också att det är där vi har kärnan till problemet. Professionell och privat uppfattning. Jag kan bara säga gott om de båda. Än. Man vet ju aldrig vad framtiden bär med sig, men då är det nog mer den professionella biten jag kommer att kritisera.

Anonym sa...

Hur kan Swemicke uttala sig om att "nu börjar tjänsterna likna något" han som inte kände till Svenljung/Tranemo innan han härom sistens åkt med ngn förare på några pass.
Suktar han efter ett jobb som planerare på BL tro?

Jöran Spångberg sa...

Han kanske har fått förhandsinfo..man vet aldrig.

Svemicke sa...

Nej, Svemicke suktar inte efter kontorsjobb över huvudtaget. Gud förbjude! Det är ju "gôrkiligt".

Dock är det ju så att Svemicke bland annat haft lite insyn i hur det har fungerat. Dels har han tagit del av de synpunkter som inkommit från de som arbetar efter tjänsterna dagligen. Både Du och jag läser uppenbart denna blogg. Nu har de som arbetar i området tjänsterna innefattar fått göra dem själv. Man har, till skillnad från politikerna, lyssnat på kompetensen!

Dessutom har Svemicke en inkorg i sin e-post och i den ramlar det ibland in lite intressanta saker. Utom möjligtvis veckobrev från vecka 35, men det räddade MrBanco, även om det inte är hans jobb. Men jag har fått reda på den felande länken och jag blev väl inte direkt förvånad.