08 september 2007

Fredagen den 7 september 2007

FRI DAG


Svenljunga Kommun tycker att riksväg 27 är så farlig att de skolevelver som bor på Lockrydssidan skall få åka skolbuss till skolan i Hillared. Ett synnerligen klokt beslut.
De övriga FARLIGA trafikmiljöerna i Svenljunga Kommun är bron över Ätran i Sexdrega och bron över samma Ätran vid norra infarten till samhället. Personligen kan jag tänka mig fler farliga trafikmiljöer, men å andra sidan är jag inte kommunen.

I Marks Kommun skall man få ett försäljningsställe för biljetter, bara man nu kan komma överens om vart det skall ligga. Det kan ta sin lilla tid.

Så har vi den mångåriga sexdregabon som så förtjänstfullt påpekar att centrifugalkraften även påverkar fyrhjulsdrivna stadsjeepar. En klok anmärkning. Även tyngdlagen påverkar dessa fordon samt BMW, Audi med flera bilmärken med för stor motor och förare med för liten hjärna.

Så ett litet påpekande till Borås cyklister: "Cyklister har på övergångsställe väjningsplikt mot BÅDE gående och fordon på vägen - inte tvärt om."

Så ett meddelande till alla med lekfordon: "Lekfordon får INTE köras fortare än 6 km/tim. Fordon som kan köras fortare än 6 km/tim är INTE lekfordon. Sådana fordon får ICKE vistas i trafiken."

När man får in mer än en dator för reparation och när en större delen av dagen åtgår till att finputsa på körspecar och skapa en tidnyckel som trafikansvarig skall skriva på - är det då en fri dag? Man kan undra? Speciellt som jag har avsagt mig det totalt meningslösa uppdraget som listombud.

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy
eller skriv en kommentar.

---LÄNKAR---


Svemickes Blogg
Det blev ju lite fel i Veckobrevet denna vecka också...
Farbror Sid
Alltid läsvärd

Inga kommentarer: