14 februari 2008

Torsdagen den 14 februari 2008

Tänk så trevligt det blir när man hjälper fram varandra i trafiken. Det flyter på så lugnt och fint och allt fungerar hur smidigt som helst. När det fungerar på det viset är det kul att köra buss. Att sedan alla dagens passagerare har varit som små solsken gjorde verkligen inte saken sämre...En sådan dag är jobbet riktigt trevligt. Idag är det dessutom ALLA HJÄRTANS DAG och MidsommerMurder torsdag. Livet leker.


Numera vågar man inte skriva om något som rör depån...för har jag inte längre en aning om vad som händer där...har inte sett till en enda kollega på länge nu...Jag har väl blivit utmobbad pga bloggandet och att man inte är Svenljungabo. Så på sätt och vis sitter Svemicke och jag i samma båt. Vi blir båda diskriminerade. Han blir mobbad för han är skåning och jag för att jag är västgöte och bloggare. Så det kan gå här i världen.
Fast jag undrar hur det går med alla tomglas och burkar i garaget? Vågar man undra?! Skit samma förresten....Jag dricker inte kaffe eller utnyttjar något på kontoret i alla fall.


CrewWeb är väl bara i någon typ av utvecklingsfas antar jag...för knappar kommer och knappar försvinner. Dessutom tycks det vara lite knasiga uppgifter inlagda om våra tjänster. På en tjänst så skall jag köra från garaget efter rast FEM minuter före avgångstid från Svenljunga Station. Det hinner man inte....En tjänst börjar sin dag i garaget FEM minuter före avgång från stationen. En annan tjänst är plötsligt hela 45 minuter kortare....Skulle nog vara lite försiktig med denna tjänsten tills den är avlusad....Dessutom "försvinner" en massa tillägg av typen OB via denna tekniken... elegant.


Tuff kille som ställde sin buss och gjorde en film om jobbet som bussförare. Den rullen skulle jag velat se. Filmen visades på Göteborgs Filmfestival men utspelas tydligen i Stockholm. Allt kan inte vara perfekt.


Det stod i Veckobrev 0806 att protokoll från Svenljungamötet finns på anslagstavlan. Jag har verkligen letat och letat men jag har verkligen inte hittat något..... Tryckfel?!















Buzznet :

Inga kommentarer: