26 februari 2008

Tisdagen den 26 februari 2008


Rätta mig om jag har fel, men det känns väldigt fackligt när man läser om a-kasseavgifterna, som man behåller utan att man ens får vara med i a-kassan. Dessutom skiter man i att informera om det. Jag upplevde att jag inte blev förvånad när jag läste de första artiklarna. Reaktionen som kom i pressen dagarna efter var rena beställningsjobbet. Alla har förutsägbara åsikter....Den intressanta och viktiga frågan är om någon överhuvudtaget någonsin kommer att få tillbaka några pengar och då är det inte säkert att det kommer i tidningen.


Det har tydligen varit lite snack om semesterkofficienten hit och dit för vår del. Den skall hur som haver i vårt fall vara 1,02 eftersom vi under 8 veckor har 39 arbetsdagar och 17 fridagar. 39 + 17 = 56 = 8 veckor.




Buzznet :

Inga kommentarer: