09 februari 2008

Lördagen den 9 februari 2008

Jättetrevligt - Borås Lokaltrafik har fått en fungerande hemsida. Jättegrattis. Det är positivt! Texten på de olika sidorna är som förväntad för ett tjänsteföretag - trevliga och positiva. Den intressanta nyheten skulle vara något som kallas Crew Web. Det var en otroligt intressant sida, men lite jobbig att få tillgång till. Första försöket gav inget bra resultat. Det blev att installera mera Javaprylar och jag som inte gillar kaffe. Skit också.





Vid andra försöket gick det bättre. Det skall bli intressant och se om detta nya verktyg innebär en väsentlig förbättring. Vi som kör på depå har scheman som vi kör på så vi har inget omedelbart behov av verktyget - utom när vi bett om ledighet utöver schemat, för då kan det vara bra att se efter att man inte förväntas köra den dagen...





Jag önskar nu personligen att samma teknik ger oss som vill möjlighet att lämna felrapporter på vagnarna - på samma smidiga sätt....
Jag tror nu inte att detta nya är riktigt färdigt ännu. Glöm inte att byta lösenordet snarast.
Det skulle tydligen ligga en manual hos trafikledarna - men jag skiter i den för jag har över 6 mil enkel väg till trafikledarna. Dessvärre är lagrade uppgifter om mig i detta verktyg inte helt korrekta och funktionen Meddelanden fungerade inte ännu. Men vadå! Lite barnsjukdomar får man väl acceptera. Se bara vilka barnsjukdomar "Hajen" dras med...


Jag är imponerad BL jag bugar och berömmer.....




Buzznet :

Inga kommentarer: