19 januari 2008

Lördagen den 19 januari 2008




Nu tycker jag nog att vår käre trafikchef går lite för långt...Att uttrycka en bestämd åsikt före ett möte. Dålig personalpolitik, men å andra sidan lär den personalen snart vara väck så det är väl ingen större skada - det är ju drygt 17 månader kvar.
Så det behövs tydligen inget depåmöte i Svenljunga för det är bara omotiverat gnäll som förekommer. Jag personligen har jag inte en aning om vad det rör sig om och jag har aldrig ens hört talas om något depåmöte. Men å andra sidan så jobbar jag ju bara på den depån och då får man aldrig veta nått. Jag har inte planerat att gå på nått depåmöte heller och jag har inte en susning om vad som inte fungerar.


Jag var visst lite kinkig i gårdagens blogg har jag fått veta. 06:30 till 01:00 lär vara lite mer normalt, dvs ett arbetsdygn på 19 timmar. Jaha så nu skall vi tävla om vem som är störst idiot också :-) Vore det inte bättre om vi höll oss till arbetstidslagar och dylikt istället. Fast varianten jobba 38 timmar i sträck och sedan vara ledig resten kanske är lockande....:-)


Vissa politiska krafter inom Västtrafik föreslår nu en massiv satsning på utökad och moderniserad busstrafik mellan Borås och Göteborg och det är väl alldeles utmärkt så länge det inte går ut över annan trafik. Förslaget går ut på att köpa in nya landsvägsbussar med dubbelt så hög kapacitet som dagens, med hög komfort. Bland annat ska det finnas trådlöst internet och en tyst avdelning ombord. Hallå! Vem skall köpa in dessa bussarna? Västtrafik? Tidtabellen ska få jämna avgångar var tionde minut i den värsta rusningstiden. Man vill också ha en delvis ny linjedragning med angöring vid Landvetter flygplats och ändpunkt i Mölndal och Frölunda. Politiker skall förvisso vara visionärer - det är bra, men lite mer konkreta kring detaljerna hade varit trevligt.


Sju Johan Kristian Homandeckare är nu utlästa....men det är en hel del kvar..
Till Svemicke: Många skåningar får syssla betor från det de är små tills de blir socker av dem.




Buzznet :

1 kommentar:

Svemicke sa...

"Till Svemicke: Många skåningar får syssla betor från det de är små tills de blir socker av dem."

Vaaauuu?