18 januari 2007




EN SPRETIG BLOGG




Klotter är ett tecken på ungdomens degeneration där man är helt i avsaknad av respekt för andras egendom.

Vilken fin väntsal man fått i Svenljunga! Man tackar och tar emot.... det finns egentligen bara ett frågetecken? Öppettiderna... kontra när reser flest människor???
Väntsalen sköts delvis av Bussgodset och nu väntar man bara på att Västtrafik levererar maskiner för försäljning i de två biljettsystemen.
Möjligen skulle det vara praktiskt med någon typ av samlad tidtabellsinformation med ankommande och avgående bussar inne i vänthallen.
Jag säger detta som jämförelse med Västtrafiks internetsida Körpunkten som skall ge information till förarna - när man tittat igenom dessa sidor kommer man fram till en enda klar och tydlig slutsats: FÖRARNA BEHÖVER INTE INFORMERAS. Något så tomt och innehållslöst finns bara inte. Se till att väntsalen i Svenljunga blir ett föredöme i information med de begränsade resurser som finns. Hellre lite och korrekt än mycket och inkorrekt.

Ställde lite frågor omkring de "blå korten" som är till 'Hajen*. En fråga var varför det inte går att byta protdukt på ett utgånget kort... Svaret dröjer...:-(

Varje buss registrerad efter 2003 skall ha trepunktsbälten. Alla bussar som handlas upp skall ha alkolås. Jättebra - men vem skall hålla allt detta i skick? Och vem skall hindra klåfingriga passagerare att skruva bort t ex bälten? Allt som glimmar är inte guld. Viktigast av allt --- vem skall betala? Resenärerna och skattebetalarna - men är dom verkligen villiga att betala för allt detta? Har någon frågat dom? Och hur många kommuner får ytterligare inskränkningar i sitt trafikutbud när prislappen stiger och vagnkilometrarna blir färre.

Att vara magsjuk och köra linje 302 är absolut inget att rekommendera. Frånvaron av WC längs hela linjen gör det till ett helvete. Det finns absolut inget annat alt

Inga kommentarer: