11 februari 2007

Lördagen den 10 Februari 2007




Vart är Ni när man behöver Er stationsvärdar? Jag skulle behövt Er förra lördagen och söndagen, speciellt mitt på dagen och det hade varit bra om Ni funnits på plats fredag natt och lördag natt...men men det föll under begreppet önsketänkande.

Gods och låggolvsbussar är i dagens läge ingen bra kombination...

Biljettmaskinskunskap är bra och att använda den för att ge service är bättre, men att ge f-n i att förnya "Hajen-kort" här ute på 'våra' linjer är bara att flytta över jobbet till en annan förare och det är knappast god kamratskap.

Dålig radiodiciplin är ett rätt störande inslag i verksamheten och jag tvivlar på att alla fordon inom Borås Lokaltrafik med underentreprenörer är intresserade av vad som händer runt SöT. Dessutom trodde jag att det ingick i en tjänst att köra 'sin' buss till Strömsdal - fast jag har nu förstått att det är fel eftersom det går ut massor med allmänna anrop om att bussen vid den och den tiden behöver någon som kör den till garaget.

Lokalkännedom ingår som ett moment i certifieringen, men jag som aldrig bott i Borås och som aldrig åker till Borås för att handla och som knappt vet vad de olika stadsdelarna heter skall plötsligt svara på frågor om när en viss linje går från en plats jag inte har en aning om vart den ligger till ett ställe jag inte heller vet vart det är. Eftersom vi inte får linjekunskap av arbetsgivaren så är det rätt kört...oavsett om jag tittar på en tjusig linjekarta över t ex Borås. Jag saknar ju referenspunkter.

Åter till Hemsidan
Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: