26 november 2006

Söndagen den 26 november 2006





Kära Bloggläsare...
Jag fick en flaska Åbro Julöl i handen och jag öppnade den och smakade på innehållet och OJ vad jag blev besviken. Det smakade då inte julöl. Antagligen byter man bara etikett på samma gamla skitöl som man säljer året runt. Som bussförare får Du avbryta i tid så att Du är spik nykter 24 timmar innan Du går i tjänst - gäller ej kontorspersonal. Jaha det var dagens konsumentupplysning.
Nu kommer dagens undring...När är ett Nej ett Nej och när är det ett förtäckt Ja????
Häromdagen hörde jag i radion där jag satt och rattade en boggiebuss om en mamma som stämt något leksaksföretag för att deras katalog var könsdiskriminerande(?). När skall någon stämma Ellos katalog för samma sak....(?) Jag bara undrar.!?

Man hinner fundera på mycket där man sitter och rattar en buss. Exempelvis kan man fundera på hur den svenska mångkulturella skolan undervisar i ämnet historia? Jag menar att beroende på från vilket håll man tittar så ser ju sanningen olika ut. Skall man rent av undervisa på hemspråket?
Kan det vara så att ett litet land som Sverige är lite för naivt i sin tro att svensk kultur och framför allt svensk livsstil orkar stå emot allt detta multikulturella? Vi kanske är ett muslimskt land om 10 år med sharialagar - vem vet. Den delen av befolkningen växer i vart fall snabbast just nu, men å andra sidan spår väderfolket att vi om 100 år har medelhavsklimat i Sverige och en befolkning på 100 miljoner personer (Vart nu alla dessa skall få plats?).
Mitt i alla dessa tankar kommer Internationella Handelshögskolan i Jönköping med beskedet om att man skall forska på entreprenörsskap på landsbygden. Jag som trodde att landsbygden var under utfasning! Det finns ju någon avvecklingsplan för landsbygden i Stockholm såg jag för ett tag sedan. Svensk TV håller dessutom på att fasa ut alla äldre tittare. Dom är en ointressant grupp i samhället och enbart tätande. Det är väl just det tärande som är orsaken till att man vill ta bort direktbussen mellan Marstrand --> Göteborg som ju används av äldre som vill slippa ideliga bussbyten.
I så fall undrar man om det är närande att flytta en bussterminal från ett relativt central läge till ett ur trafiksynpunkt bättre läge och om ortens näringsliv överlever en sådan omställning? Kom inte och påstå att inte kollektivtrafik påverkar.

Så var det dax för julborden igen... undrar just vad det är för skillnad på svensk julstämning och dansk julstämning...? så vitt jag kunde se var det 699:--.
Det kaske är dax att fixa bussresor till olika julbord - men jag misstänker på goda grunder att någon annan redan gjort detta. Fast om vi fick tag i den nya Hyundai Universe (buss) kanske vi kunde bräcka de andra. Världens 6:e största personbilstillverkare ger sig in i busstillverkarbranschen också.

Vår extra extra lagledare har fixat till så att måndag förmiddag flyter utan problem. Sjukskriven förare lärde sig att friskanmäla sig också ;-)


Nej nu kör vi med c:\format hjärna (enter)




Åter till Hemsidan

Skriv gärna mail till mig!!!!!!

Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: