05 november 2006

Fredag kväll....

förarnytt


Efter att ha lusläst igenom förarnytt 4.2006 har jag landat i en enda slutsats. Alla förändringar i den så kallade Framtidstrafiken ledde till ---- ingenting. Mest troligt därför att man inte genomförde hela idéen till 100% utan började jämka och dona och till slut var man nästan tillbaka där man startade.
Nu skall servicelinjerna byta namn till lokallinjer och den praktiska skillnaden torde vara namnbyte och att tio (10) linjer blir sju (7). Ändamålet med lokallinjerna är i stort sett detsamma som för servicelinjerna. Resultatet kommer garanterat att bli exakt detsamma som servicelinjerna hade. Det vill säga alla åldrar och grader av friskhet kommer att åka med dessa linjer. Frågan är om det uppstår någon markant skillnad i vagnkilometer i slutändan trots neddragningen från 10 till 7 linjer samtidigt som man justerar linjesträckningarna. Bussarna som kör är precis lika olämpliga/lämpliga som innan. Dom är exakt lika missanpassade för handikappade som den dag de köptes in och ingen namnändring eller justering av körväg i världen kan ändra på detta.
Sedan tror jag att det är fel i uppgifterna om Framtidstrafiken. Där står 17 biogasbussar och 21 dieselbussar och frågan är vart tog etanolbussarna vägen?????

Åter till hemsidan

Inga kommentarer: