19 november 2006

Lördag 2006-11-18





Inte snyggt bara konstigt tyckte jag när jag tittade upp från ratten och såg en tjej i snygg topp fast när hon vände sig om saknades ryggen (på toppen alltså) och det blev inte bättre när jag såg en brud som hängt upp klänningen i BH:n - och inte dolde klänningen BH:n heller.

När jag höll på läsa att av bussarna upptäckte jag att det fattades en buss och ringde lagledaren och fick då veta att den var utlånad. Ingen normalt funtad person hyr en buss från BL så den borde vara utlånad utan HK's vetskap. Nåja man blev lite förvånad över att det fattades en buss när man var ombedd att läsa av alla bussar för att herr lagledare skulle slippa åka på helgen.
Enligt de instruktioner jag erhållit skall herr lagledare enbart kontaktas under arbetstid vardagar, eftersom han inte får ett öre extra för att vara tillgänglig dygnet runt. Samma princip gäller övriga förare. Inget extra engagemang alltså eftersom BL inte uppskattar sådant.
Det har gnällts lite om att lagledaren inte riktigt höll ord ifrån depåmötet den 31 augusti 2006 där han deklarerade att han minnsan skulle ta hand om lånebussar från Strömsdal - så har det dock inte blivit i verkligheten säger de som gnäller.

En Svenljungabo berättade för mig att "kärringsnacket" som just nu pågår eventuellt kan leda till att en och annan förare kan komma att lämna depån för andra uppgifter. En förflyttning till Borås sägs dessutom häva stämpeln av ensamarbete.

Vi kan också konstatera att Scandpointmaskinerna är i mycket dåligt skick och det var för övrigt också stationsplan i Svenljunga på natten då några (som givetvis ingen sett) roat sig med att välta och förstöra blomkrukorna bakom hållplatsen buss till Älvsered. Dessutom fick ett plastfönster i kioskens uterum "sätta livet till".

Man upphör aldrig att förvånas för plötsligt dök en BL Servicebil med någon typ av 'förman' upp vid resecentrum för att kolla om läget var lugnt... positivt. Kunde bara meddela att jag i n t e hade klarat ett utandningsprov efter leveranstur in till Borås, inte efter dom spritångorna.


Åter till Hemsidan

Skriv gärna mail till mig!!!!!!

Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: