15 juli 2007

Söndagen den 15 juli 2007

---Tankar för dagen!---


Höstens och vinterns körningar kommer att skapa mängder av klagomål. Bussar som kör fram på avgångstiden är en grej. Chaffisar som byter buss för långsamt i Lockryd. Förare som inte klarar av att gå från Moga till Garaget på EN minut....det är bara att bryta ihop och gå vidare.

Begreppet delade tjänster kommer att få ett ny innebörd och ordet hjärndöd får ett ansikte. Schemalagda pauser var 2,5:e timma existerar inte. "Tjänsterna indelas allt efter förläggning på trafikdygnet i tidiga och sena tjänster" känner vi inte till. Att vår VD skulle skrivit på dessa tjänster tar jag för högst otroligt och om så vore har han begått lagbrott.
De tjänster Svenljunga Depå kommer att få till hösten är det yttersta beviset på att den som har gjort dessa tjänster bara har haft ett enda syfte -- att djävlas med personalen så mycket som möjligt. En timanställd kommer att få offra massor av tid och få betalt för c:a 30% av tiden.
Vår facklige representant måste ha sovit gott eller blivit förd bakom ljuset.
Jag hoppas att varje förare till punkt och pricka in i minsta detalj följer utlämnade körspecar så att totalt kaos verkligen utbryter. Jag ser absolut ingen anledning att rädda situationen...

---Gjort bra idag!---


Ägnat mig åt kundservice....idag också!

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: