15 juli 2007

Lördagen den 14 juli 2007

---Tankar för dagen!---


Idag har jag med vår VD:s goda minne och fackets välsignelse brutit emot kör- och vilotider samt vägarbetstidslagen, men det är helt i sin ordning eftersom vår VD har skrivit på. Jag behöver på inte sätt oroa mig. 11 tim och 30 minuters arbetstid är ett naturligt inslag i verksamheten.
Även till vintern kommer vi att ha några sådana tjänster som är över 11 timmar.
"Va sa - står det i lagen att körtiden får vara längst 9 timmar per dag. Men snälla Du det är den! Den är 8 timmar på lördagen och lite över 3,5 timmar på söndagen."

Överlag kommer höstens och vinterns körningar att erbjuda mycket nytt. Bussbyten i Lockryd...promenader från Moga till Garaget och inte minst konsten att börja 07:50 i Svenljunga och samtidigt köra från Överlida 07:23... den blir maffig...det är bara att bryta ihop och gå vidare.

---Gjort bra idag!---


Ägnat mig åt kundservice....

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: