21 maj 2008

Onsdagen den 21 Maj 2008



Beskrivning:
Högsta betyg och rosor till de förare som kör denna linje. Även vikarien som normalt kör linje 300 till Gbg. De är glada och trevliga och kör bra och säkert. Dessutom finns det bälte i bussen. Synd bara att det inte gäller Borås Lokaltrafik det hade onekligen varit trevligt!



Ny trafikchef tillsatt


Kollegor!


Här kommer en kort beskrivning författad av vår nye trafikchef. För mig känns det bra att ha haft fler kompetenta sökande att välja mellan och jag är övertygad om att han blir en utmärkt Trafikchef och medlem i Borås Lokaltrafik AB´s ledningsgrupp. (Visst är det gott att kunna anställa sin egen efterträdare).
Den avgående trafikchefen




Er nya trafikchef
Efter nästan exakt 10 år på Vuxenutbildningen (Komvux) så står jag nu inför nya utmaningar som trafikchef på Borås Lokaltrafik. Jag, Er nya trafikchef, är 40 år och uppvuxen i Borås, bor med min familj i ett radhus i stan. Familjen består av min fru Cecilia och vår dotter Ida samt vår hund Zigge. (Han slipper långpendla och är lika gammal som min son.). Min yrkesväg har varit lite brokig. Jag började i byggbranschen (har alla börjat där eller? det gjorde gnällspiken MrBanco osså) i mitten av 80-talet som ventilationsmontör. Under åren så gjorde jag lumpen på I15 och hann även med att utbilda mig till reservofficer och tjänstgöra ett år på I15. (Se där - en till med militär anknytning! och liksom MrBanco en hoppjerka [hihihi]). Därefter var det dags för studier som jag ägnade större delen av 90-talet åt. Jag varvade studierna med olika arbeten, mestadels inom ventilationsbranschen. 1998 var jag klar med min lärarexamen och fick arbete på Komvux, där jag var lärare i tre terminer innan jag blev erbjuden en rektorstjänst och där blev jag kvar tills nu. (Rektorstjänst är nog en bra grund om man skall vara trafikchef). Jag har varit engagerad i fackliga frågor sedan 1998 (så sent :-( ) då jag både var med i den lokala styrelsen och var studerandeombud i Borås för Lärarnas Riksförbund. Numera är jag ordförande för Skolledarna i Borås. Som skolledare har jag erfarenhet av alla delar som ingår i personalchefsansvaret. Att vara en tydlig chef och coachande ledare har varit en ledstjärna. Som chef är jag prestigelös, lösningsfokuserad och eftersträvar goda relationer. När jag inte arbetar så ägnar jag mig gärna åt mina vänner, resor, träning (löpning, multisport mm) och vår hund. Då vi har en stuga i Varberg så tillbringas mycket av vår lediga tid där. Det var lite kort om mig. Jag ser fram emot att börja arbetet och lära mig om hur det fungerar på Borås Lokaltrafik (Det borde ta max 30 minuter :-) ). Under sommaren kommer jag att "praktisera" tre veckor för att den 18/8 börja arbetet på allvar.
Ha en trevlig sommar!


Sicken tur Ni Boråsare haft. Tänk om gnällspiken och hoppjerkan mm MrBanco blivit Er nya trafikchef, med mer än 30 år som cirkelledare med mera inom de olika Studieförbunden...Grattis Boråsare till en ny lokalt förankrad trafikchef med militär bakgrund. Han kommer att passa som hand i handske med VD och exmilitärerna på Västtrafik. Bara att lyckönska! Vi depåare blir nog bara kvar till mitten på 2009 så vi har liksom ingen talan. Och vårt numerär reduceras ständigt så vi är kanske raderade innan 2009:s mitt också... man kan inte så noga veta.
Nåväl - har den avgående trafikchefen nu valt sin egen efterträdare så borde det vara något i "hästväg" som tar över rodret. Eller hur? Vi får väl hoppas att vi även i fortsättningen är Sveriges Bäst Skötta Bussföretag. Men varför får då inte vi en liten ros från kunderna om att vi är jättetrevliga även fast våra bussar skramlar och saknar bälten med mera? Vi ska ju vara Sveriges Bäst Skötta Bussföretag - märkligt!
Jaja Boråsförare, jag vet redan! Fira nu med en härlig tårta!




Buzznet :



Blir det bättre veckobrev efter den 18 augusti tro? Eller kommer dom att upphöra?

Inga kommentarer: