06 mars 2007

Tisdagen den 06 Mars 2007

En månklar morgon! Underbart vackert och ljuvligt underkylt.

Snälla BL jag behöver en snabbare buss (strypt till 100 km/tim). Lastbilarna kör ifrån mig, speciellt dom med ut-rikiska plåtar.
För övrigt omfattas lastbilar inte av stoppförbudet (skylten med X på). Det går jättebra att parkera där också eftersom det är ledigt. Busshållplatser är en annan klassiker.

Inte fler bussolyckor nu tack..tidningarna frossar ju i alla möjliga bussolyckor just nu och detta är inte alls bra. Det snackas ju jättemycket om säkerhet hit och säkerhet dit och allt handlar om tekniska lösningar. Inte ett ord om t ex en tillåten arbetstidsram på 13,5 timmar och uttröttade bussförare. Sådan kan kosta pengar nämligen. Människoliv är inte så mycket värt när allt kommer till pengar....
Nu är alla på vår depå certifierade - fast vi kan inte notera någon skillnad mot tidigare....märkligt!

På Svensk Bilprovning noterar man att det är mycket anmärkningar på just bussar och att bolagen låter bussarna rulla hela tiden eftersom man inte håller sig med reservbussar längre.

Passagerare: "Kan Du släppa av mig nära gymmet ( i Sexdrega) så slipper jag gå" ??????? Att röra sig och motionera vadå?!

Jisses - vi har här en ny fin buss med 55 bältade sittplatser och givetvis inga stående. Vi fyller den med 55 trevliga skolelever som alla sitter fastspända enligt alla konstens regler. Helvete - det börjar brinna i bussen. Hur skall jag få ut 55 bältade fippliga och panikslagna elever?

Annons i tidningen Metro
SVERIGE BEHÖVER FLER PROFFS
Klarar du ditt yrke?
En busschaufför har mycket att tänka på. Bussen skall komma i tid. Alla ska visa kort eller biljett. Chauffören ska köra lugnt och säkert. Men nu är bussen försenad, det är fullständigt kaos i trafiken och vresiga människor strömmar in från alla håll. Skulle du klara av att prioritera i det läget?
Kommunal

Skulle jag ringa Kommunal (fackförbundet) varje gång situationen ovan inträffar eller vad är tanken? Vadå fler proffs? Är vi inte proffs redan? För mig verkar det som om Kommunal sköt sig i foten!

Vår VD-träff är flyttad och den kan inte heller ske på en för oss optimal dag. Det är onekligen skillnad på en enkel busschaffis och en VD - det framkommer tydligt i situationer som denna. Fast det gör inte mig något att den är flyttad för då slipper jag ju vara med.....Är på SÄS då....

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: