02 augusti 2009

Söndagen den 2 augusti 2009

- God Morgon Roy!
- God morgon Bo!
- Jag hörde att en engelsk snabbköpskedja via övervakningskameror registrerar alla kunder. Man skyller på att man vill ha koll på minderåriga som försöker köpa alkohol och cigaretter. Systemet identifierar personer genom nått man kallar biometri. Målet är att ha en databas som alla butiker i landet är anslutna till. London är en av världens mest övervakade kan man säga.
- Jag har hört att man börjar tröttna på alla dessa övervakningskameror. Kan det vara så?

- Vad säger Du om denna grejen då? Chauffören kör vi i 90 km/tim nu? Javisst, gott och väl!
- Den var mycket uttrycksfull.
- Inte sant.

- Jag var på födelsedagskalas igår och jag söp så rejält att jag inte ens minns vem som fyllde år!
- Hade Du roligt då?
- Det minns jag inte.
- Jag tror att Du ljuger bara för att låta som en medelSvensson.
- Än sen, jag garanterar att 85% tror på mig.
- Men snälla Du - Du super ju inte överhuvudtaget!
- Detaljer, tråkiga detaljer.... Jag har läst att ungdomarna partar varje dag numera och en måste ju hänga med eller hur?
- Du har nog lämnat ungdomsstadiet vid det här laget.
- Kan man inte bli ung på nytt då?

- Här är en intressant grej om det som står här är sant alltså! "En 17-åringen fälls för att ha kastat en gatsten mot en av polisbussarna. Enligt 17-åringen själv var han arg på polisen för att de skadat hans cykel vid ett tidigare tillfälle. Därför kastade han en gatsten på polisbussen som hämnd. 17-åringen dömdes till ungdomsvård och 40 timmars samhällstjänst av tingsrätten."
- Jag antar att Du undrar om det är Okey för polisen att förstöra hans cykel?
- Precis, han döms - helt korrekt - för att ha skadat en polisbuss, men det står polisen fritt att förstöra andras cyklar när man läser notisen. Man får en knepig bild att begreppet rättvisa.

VECKAN HISTORIA

Busschauffören ska precis stänga dörrarna när en dam ~75 kliver in och ber honom att vänta tre minuter på hennes man som går oerhört långsamt. Busschauffören går motvilligt med på detta. Damen ställer sig med ryggen mot utgången och väntar.
Damen (försöker starta en konversation med chauffören): Egon går som en sköldpadda sedan förra hösten då han bröt benet.
En herre ~80 (kommer in på bussen och knackar damen på axeln): Padda kan du vara själv, hade det inte varit för alla jumprar du tvunget skulle köpa så hade jag varit här före dig…
Småfniss sprider sig i bussen. Damen tittar sig generat omkring, sätter sig ned och är tyst under resten av resan.

Inga kommentarer: