16 augusti 2009

Söndagen den 16 augusti 2009

DET HANDLAR OM PENGAR

- Hej Du, har Du reflekterat på att kriget i Afganistan till stor del handlar om kontroll av knarkodlingarna som utgör en betydande del av världsknarkhandelns råvaror.
- Känner mig inte engagerad - knarkar ju inte! Men jag fattar att det handlar om pengar. Stora pengar och makt. Däremot undrar jag om den där Blondinbella kan räkna eller inte. Hon påstår att hon drar in sisådär 300.000:- till 400.000:- per månad på sitt bloggande. Så antingen fuskar hon med bokföringen och skatten eller så har hon ingen som helst koll. Skillnaden mellan 300.000:- - 400.000:- och 26.000:- är betydande.
- Det som jag fann mest intressant i den där röran var att av 433.000:- blev det bara 113.000 efter skatt. 320.000:- i skatt alltså. 74% skatt om man så vill. Kan inte vara nån höjdare att driva företag på dom oddsen.
- Däremot undrar jag vad ICA:s tävling med landskapsrätterna hade för syfte. Min landskapsrätt är givetvis äggost!
- Jag undrar givetvis lite över ICA:s klimatstrategi och lokalproducerat. Jag tycker dom är hemskt luddiga där. Kan det vara att påstådda miljöengagemang säljer varor.

- Jag undrar mer över FriidrottsVM i Berlin jag! Hur mycket är ekonomiskt betingade stategier och hur mycket är idrott? Man kan också ta sig en funderare på varför SVT sänder varannan dag och TV4 varannan. Jag kan inte befria mig från misstankarna om att det har med reklamintäkter att göra. TV4 har absolut plånboken främst och inte idrottsprestationer.

- Sedan verkar fartygskapning vara en ny lönsam inkomstkälla....

Inga kommentarer: