31 juli 2009

Fredagen den 31 Juli anno 2009

- Kan Du tänka Dig Roy imorgon är det Augusti...
- Det känns verkligen lite för snabbt. Kan sommaren redan dra mot höst!?
- Det ser illa ut.

- En dam ringde mig...
- Jassåååå?
- Ja ja - men hon var bland annat förbannad för att SJ och Västtrafik ständigt hänvisar till Internet som om alla numera har Internet hemma.
- Och det har dom alltså inte?
- Nej.....

- Hur är man funtad om man betalar någonstans mellan 1.000:-- - 1.500:-- för att se en snygg kille i U2?
- Du oxå!
- Vadå Du också?
- You too - Du oxå (hi hi hi). Allvarligt så överstiger det mitt lilla förstånd. Dom ungdomarna har i alla fall en hyfsad veckopeng vill jag nog påstå!
- 104 långtradare krävdes det för att fyra Irländare skall kunna sjunga på Ullevi. Bara scenbygget lär väga ofattbara 390 ton, varav 150 ton är ljudanläggningen.
- Var det inte U2 som var så engagerade i miljöfrågor?
- Jo men bara om det går att tjäna pengar på det...
- Detta är i likhet med vissa idrotter ett modernt gladiatorspektakel.
- Vadå idrott?
- Det är väl hyggligt bra betalt att löpa 100 meter och ta 800.000 kr. Bra timpeng.
- Men det genererar en helvetes massa resor.... Förhoppningsvis miljövänligt.
- Du har nog rätt för skall 110.000 ungdomar ta sig till och från Göteborg blir det en och annan resa.

- Fast jag blir så irriterad på allt tasslande bakom min rygg. Och det märks så tydligt. Därför måste man stå stark med 100% självförtroende.
- Lev livet, ha kul, skit i morgondagen, var glad, för Du är bara en liten lort i universum.






Inga kommentarer: