16 april 2009

Torsdagen den 16 April 2009

I min ögon olämpligt
Kladd på ryggstöd i bussar i all ära, men sådant här tycker jag personligen skall väck snabbt. Tyvärr fick jag inte igenom ett förslag där vi på depå byter både sittdyna & ryggstöd själva...så nu måste vi engagera verkstaden även till dylika saker. Att det klottras en hel del i vissa bussar är en sak, men att vi klottersanerar för dåligt och sprider osunda budskap tycker jag är trist!
Fast nu skall jag även berätta det positiva såklart! Bussen blir sanerad i morgon! Snyggt jobbat BL! Tummen upp!



Som en liten illustration till kulturkrockar, som kanske texten i bilden speglar, såg jag att en domstol i Saudiarabien vägrar upphäva ett äktenskap mellan en 8 årig flicka och en 58 årig man...??? Fäder lär ha rätt att gifta bort sina mindreåriga döttrar efter eget gottfinnande. Ett synsätt som är mig totalt främmande.


En underlig historia: Bommar är fällda och röda lampor blinkar...och blinkar ..och blinkar men inte ett tåg i sikte. Det går 5 minuter - inget tåg. Det går 10 minuter - inget tåg. Då har troligen eleverna i skolbussen tjatat huvudet av chauffören som ger efter och kör fram till de fällda bommarna och släpper av eleverna, som sedan korsar spåret till fots. Sedan kör bussen med resterande elever zigzak mellan bommarna och korsar spåret.
En deprimerande händelse - men det finns en rätt chockerande poäng i den ändå... Jag minns inte hur många gånger jag stått vid fällda järnvägsbommar med en linjebuss och det kommer fram vuxna passagerare som vill gå av och gå över järnvägen. Jag har alltid nekat, men i mitt stilla sinne undrat hur brått vissa har att träffa St Pär!
Skolbusschauffören togs ur trafik och det lär bli en hel del efterspel - helt korrekt.

Vart går gränsen för bedrägeri?
När man nu ser hur det sparande som vi 40-talister så blåögda trodde skulle garantera oss en trygg ålderdom inte alls förverkligas har vi all anledning att känna oss grundlurade. Jag är förvånad över att det inte utbrutit upplopp! Först snuvar man oss på våra pensioner och sedan säljer man för dyra pengar nån skit till mat som man tillagat i Sala och kylt ner. Därefter skall det sparas på vårt boende. Ett är kristallklart - när Du gått ur produktionen är Du icke önskvärd. Nuvarande regering hävdar arbetslinjen och nu har det gått upp för undertecknad vad dom egentligen menar. Jobba tills Du stupar och var sedan vänlig och avlid bums!
De samlade pensionspengarna har gått till fina bonusar till dem som sänkte pensionerna mest och resten går nu åt till att rädda den svenska bilindustrin.

I någon kommentar sägs det att om man skickar ett mail till sin IP-leverantör och begär att dom inte skall logga Din trafik så skall dom inte göra det...Jag kommer att skicka ett mail till min IP-leverantör för att se vilket svar jag får!

2 kommentarer:

Anonym sa...

All trafik loggas, det har alltid gjorts.
Skillnaden är att man kan begära att loggen inte sparas!
http://svt.se/2.22620/1.1520453/bahnhof_forstor_ipreduppgifter&from=rss

Jöran Spångberg sa...

Banhofs ståndpunkt var rätt isolerad bland IP-leverantörerna och dom har alltid varit lite udda i detta avseendet och deras agerande kan inte tas som riktmärke för hela branschen.
Min IP-leverantör har för övrigt icke svarat på min begäran ännu.