24 april 2009

Fredagen den 24 april 2009

Gubbarna satt där på ljugarbänken och funderade.
"Dö - har Du häftat upp afficherna nu som Du lovade?"
"Självklart - har jag sagt att dom är uppe så är dom uppe!"
"Dö - varför ligger dom då här i kartongen?"
Det blev tyst och någon annan fick i uppdrag att häfta upp afficherna! Dessbättre faller denna typ av händelser snabbt i glömska och det rubbade förtroendet återställs snabbt. Sånt är tur för vissa!

"Roy, hur smart är det att skicka ut info via Internet som ingen kan läsa - på en skala från 1 till 10?"
"Hur menar Du nu Bo?"
"Selma, tanten Du vet, brukar skickar ut information via Internet gjort i ett program som vi andra inte har, så vi får aldrig veta vad hon vill berätta. Sedan ringer hon och undrar varför vi inte gör som hon säger!"
"Noll"


"Du Roy! Om jag tvingas köra mot rött ljus i en vanlig vägkorsning eftersom ljussignalen har hängt sig, hur allvarligt är det i jämförelse med han som körde över järnvägen då det hade hängt sig?"
"Ropade Du upp förmannen?"
"Nej - vårt radiosystem är från stenåldern, jag fick ringa från min privata mobiltelefon med kontantkort och han skulle visst informera gatukontoret. Det var till mycket stor hjälp - tveksamt dock för vem.. Det stod nog 7 bussar bakom mig! Noterade dock att den korsande trafiken tydligen fick rött ljus då och då och passade på när dom stod stilla. Jag skulle visst skicka in ett bestyrkt kvitto från min kontantkortstelefon skulle jag få betalt. Dock berättade man inte hur man gör."

"Du Bo! Idag skall jag nog lämna in en stämningsansökan mot Blocket.se för medhjälp till distribution av stulna varor. Imorgon blir det nog E-bays tur och i övermorgon tar jag itu med Tradera. Det skall vara lika för alla tycker jag."
"Lycka till Bo. Visste Du förresten att domaren i rättegången mot TPB är jävig?!"
"Nej, hur menar Du nu?"
"Han polade ihop med skivindustrin och Hollywood vilket bara bevisar att utslaget var ett beställningsjobb! Fast jag tror inte det blir nån ny rättegång...USA är nöjda med läget som det är."

"Roy, det är en sak jag verkligen inte gillar!"
"Vad Bo?"
"När passagerarna har sin skitiga skor uppe i sätena. Jag menar bara att när nästa kund sätter sig där så blir hennes/hans kläder skitiga!"
"Det är ju sant."
"Sedan sitter vissa personer väldigt egendomligt i en buss och se bara hur dom väljer sittplats. Jag är säker på att det är några som skrivit långa avhandlingar om sådant."





"Har Du insett en sak Bo !?"
"Vad tänker Du på nu då?"
"Sedan vi började blogga är det knappt nån som talar med oss längre och att nån skulle våga låta nån av oss vara lokala chefer är otänkbart. Se hur det gick med Kalle - när dom upptäckte att han bloggade fick han sparken som avdelningschef."
"Det har Du rätt i."

Inga kommentarer: