29 april 2009

Onsdagen den 29 april 2009

- Dô Bo!
- Ja?
- Snart är det maj månad och den 18 maj är ScandPoints dagar räknade! Det skall verkligen bli skönt att bli av med skrället!
- Tycker som Du! Fast man måste hålla på att nolla förarkorten till maskinerna försvinner ur drift. Dom kom inte på att dela ut förarkort med 0 kr som gäller i några månader. Det kunde nästan ha betraktats som smart.

- Roy, vad gjorde Du vid garaget i måndag när Du var på väg till Borås?
- Jag var tvungen att åka in och fylla på mer kylvatten på bussen - det var en rejält låg nivå i den vagnen... och vet Du vad Bo!
- Nä..
- Undrar just om någon hade spytt på golvet längst bak i helgen för jag var tvungen att nödstäda där innan jag vågade ta ombord alla elever?
- Det var som attan, lite otrevligt är det allt med sådana överraskningar.

- Intressant debatt där i Horred!
- Jasså? Jaja du menar den där med Horreds byalag som har rätt tydliga önskemål på hur kollektivtrafiken skall vara! Där ingick visst både nattbussar och en del annat smått och gott. Att sedan Varberg ligger i Halland, som har sin trafikhuvudman, och att Horred ligger under Västtrafiks domän var det ingen som brydde sig om. Härligt mänskligt.
- Tror Du att Västtrafik och Hallandstrafiken kan sluta pinka revir och få till en fungerande trafik över en länsgräns?
- Den som får lever blir magsjuk! Alltnog och emedan så finns samma typ av problem på många håll längs Västra Götalandsregionens gränser. Horred är långt ifrån ensamma.

- Såg att man numera enbart få ha en (1) hund i bussen. Och den skall få åka gratis.
- Okey..?
- Fast jag tror inte att det berättigar hunden till att bita en busspassagerare och att den enda som får reagera är hundägaren som i princip skäller ut den bitne!
- Det låter inte klokt.
- Sedan kliver den stora gratisåkande hunden och hans matte av bussen utan att någon reagerat.
- Hade alla en MP3-spelare eller Ipod i öronen och skygglapparna påtagna eller?
- Man skulle nästan tro det - man märker rätt ofta nu för tiden hur okontaktbara vissa personer är med störmusik i öronen.
- Vad gjorde den där världsberömda chauffören som alltid är så otrevlig mot passagerarna och som gnäller på skor i sätet eller påpekar att man står på fel ställe i bussen eller påpekar att man betalat för lite eller eller eller...
- Tydligen hade han en egen MP3-spelare... ingenting!

- Jo. Hörde Du att man skall kunna ladda ner tidtabellen till mobilen om man bara kan köra WAP och Java-script?
- Va för slaj!
- Du e hopplös!
- Hopplös hit och hopplös dit...Gillade Du Din otankade och rullande svinstia till buss som Du fick på tisdagen då? Det var knappast en munter upplevelse va?
- Nej det är synd att säga. Städmoralen har verkligen gått genom golvet på senare tid och det är trist och jag vill mena att "våra" resenärer inte förväntar sig rullande soptunnor att resa med. Det är skillnad i städerna säger dom.... vilka dom nu är!
- Jaja och vindrutan var lika spräcklig som sist :-)
- Typ!

- Tror Du att vi blir världsberömda i hela Svenljunga?
- Va?
- Jo Polisen beklagar att det finns för få övervakningskameror i detta landet. Och dom är också arga för att dom inte har tillgång till alla IP-adresser och alla DNA-register och så vidare. Dom är inte speciellt roade av begreppet integritet i alla fall.
- Så Du hade hoppas komma med på en bild alltså? Du e la go i hela huvudet.

- Idrott skall vara förbrödrande fick jag lära mig som liten pilt.
- Då är det för längesedan glömt skulle jag tro.
- Säkert. Nu kommer Black Army till Göteborg och så fort dom kliver av tåget börjar dom ropa Hata, hata, hata Göteborg. Då undrar man onekligen varför dom tog tåget dit? Det hade väl varit enklare att stannat hemma och sparat på röstresurserna! Nej det där med fotboll går över min förståndsnivå - och jag misstänker att de där fantasibeloppen som vissa fotbollsspelare får har nått med saken att göra. Fast å andra sidan har jag aldrig hört att fotbollsbussarna i Borås skulle vara farliga att köra.. Lite hög ljudnivå ibland bara.
Det där med idrott är ett märkligt fenomen på min ära.

- Jag har en liten fundering i all enkelhet!
- Kom igen bara.
- Tror Du att det finns något samband mellan synen på fuskåkning och fildelning?
- Det borde kunna bli ett forskningsprojekt kan man tycka. Det speglar definitivt synen hos vissa på hur lite man värdesätter kollektivtrafiken och speciellt i större städer tar den för given. Jag har då aldrig hört någon som lyckats fuskåka med en taxi...

1 kommentar:

Janne Svendsen sa...

Faan också!!
Nu börjar det ju riktigt roligt att läsa denna bloggen.

Detta är tungt att säga. MEN jag måste nog berömma dig för din fyndighet dina gubbar.

Ha En Trevlig Valborg.