25 april 2009

Lördagen den 25 april 2009

- Är bankerna fortsatt giriga?
- Hur så?
- Riksbanken sänker reproräntan och det krisande banksystemet tar hand om förtjänsten! Hur ända in i... ökar konsumenternas köpkraft då?
- Bra fråga, har Du fler Roy?
- Ja!
- Jag har lite problem att jobba med personer som har problem med sanningen....
- Okey - ett nätt litet problem utan en given lösning i dagens läge.
- Fast medarbetare betyder aldrig någon i ledningsgruppen har jag fått lära mig.


- Vet Du vad som hänt!
_ Nej?
_ Vi har börjat med tag en (1) och betala för två (2).
- Va?
- Två skolbussar blir en... Smart va?!


- Du Bo har Du fattat att det är två grupper i samhället som får betala för finanskrisen!
- Vilka då? Vad i hela friden har Du kommit på nu då?
- Jo, idag finns 473 platser på särskilda boend i Kommunen. Inom några år skall det vara nere i 330. Kommunens trygghetsboende skall också reduceras. Kommunens bedömning är att man klarar sig till 2018 sedan ökar gruppen med äldre över 80 år. Så Du ser att det är äldre och skolelever som får betala notan. Det innebär alltså dom som inte förvärvsarbetar. Fiffigt! Sparpaketet innebär att demensboenden läggs ner.
– Dessutom kommer kötiden för en äldreomsorgsplats öka, vill jag påpeka, säger Bo. Jo det ser verkligen ut som Du har rätt Roy, här drabbar verkligen
besparingen de äldre. Är dom inte röstberättigade? Tar inte politiker inte vissa risker?
- Jo, det är rätt klart, men minnet är ofta rätt kort.


- Du Roy, är det dax att skrota TV-avgiften nu?
- Hur så?
- Jo SVT:s långkörare Andra Avenyn har blivit väldigt populär på webben och chattarna med skådespelarna drar storpublik. Men inspelningarna av TVserien har lagts på is. Men man har startar inspelningarna av en ny webbserie. Så ny flyttar SVT till webben. Det skall visst bli ett nytt avsnitt varje dag.


- Grattis Sophie Zelmani!
- Grattis Petter, Lena Philipsson, Robbie Williams och ni andra som åklagaren utnyttjat som byggstenar i det omfattande åtalet mot TPB. Grattis till er alla som förlorat miljontals kronor på den illegala fildelningen och nu i stället har miljoner skäl att skratta hela vägen till banken. För så blir det väl. Eller ..? Vad tro Du om det hela Bo?
- Skulle inte tro det! Girigheten hos skivbolagen gör att dom behåller stålarna för egen del.
- Minns du vad en ledande svensk artist sa 1981 i samband med kassettkopieringen?
- Faktiskt, "Hemkopieringen tar brödet ur vår mun". Man har tydligen inget lärt på alla dessa åren.
- Men egentligen, käre kollega, så handlar det egentligen om Internets vara eller inte vara. FRA- och Ipredlagen sitter redan inmonterade datorn och utanför väntar Ipred 2, datalagringsdirektivet, EU:s telekompaket och det hemligstämplade mytomspunna handelsavtalet Acta. Det är i ljuset av ett allt mer reglerat internet som domen mot The Pirate Bay ska betraktas upp fattar Du väl!
- Visst och samtidigt kör vår utrikesminister en valsida på det övervakade internet. Valhemligheter är inget för det mediet. Han vill att Du och jag skall rösta i EU-valet.


- Apropå övervakning så skall utökad kameraövervakning nu återställa ordningen på skolor, torg och gator. Man gör verkligen allt för att eliminera människor i samhället! Rätt knäppt egentligen, fast ett led i övervakningen.

- Käre Bo, inser Du inte att TPB och TV-serier på Internet är småsaker jämfört med de stora besluten!
- Hur så?
- Alla skolelever borde få skolbusskort så att de slipper ta sig till skolan på ett miljöovänligt sätt. Då slipper vi en massa onödigt mopedåkande och bilskjutsande som påverkar vår miljö negativt. Det min bäste Bo är att tänka stort.
- Jaja, nu ska dom visst undersöka trafikmiljön utanför vissa skolor och hur den skall förbättras. Hör och häpna, bussarna skall få vara ifred! Fast vid badhuset verkar det som vanligt kört.


- Nu skall jag berätta en rolig historia för Dig Roy.
- Aha!
- "Stakars Dig, sa psykiatern. Kan Du berätta för mig varför Du dricker så mycket? Jag skall försöka att förklara det hela, sa patienten. Jag blev förälskad i en änka som hade en vuxen dotter. Jag gifte mig med änkan och strax därefter gifte sig min far med min styvdotter. Då blev min fru och jag svärföräldrar till min far. Efter en tid fick min styvmor, alltså min frus dotter, en son. Den pojken blev naturligtvis min bror, eftersom han är min fars son, men har är också son till min frus dotter och därför blir min fru pojkens mormor och jag blir morfar till min bror. Så fick min fru och jag en son, som blir min fars svåger. Min sons storasyster är även hans farmor eftersom min far är hans farfar. Min far är alltså mitt barns svåger på grund av att hans syster är min fars fru. Jag är alltså bror till min egen son. Min son är min farmors brorson och jag är farfar till mig själv. Jag är bror till min far och samtidigt både son och far till honom. Min fru är min styvmor, mor, svägersta och styvdotter. Jag är far och son till mig själv! Tack, sa psykriatern, nu förstår jag varför Du dricker, fortsätt med det."

Inga kommentarer: