08 november 2007

Torsdagen den 8 November 2007


God morgon!
Idag mötte jag saltbilen på morgonen, så jag var verkligen först och vägtemperaturen låg på ungefär -4 grader. Startade dagen med att städa bussen. Flott kärra med läderstol och bakelitratt. På Svenljunga station hade alla hållplatsskyltar krympt och är nu anpassade till barn i 5-års åldern. Mycket fyndigt. Obekant vart tidtabellerna tagit vägen.
Fick skäll av min "dotter" igår så jag måste vara snäll idag har hon sagt till hustrun.


Soluppgången i morse var verkligen en bedårande upplevelse, tyvärr så regnade solnedgången bort - men jag har i alla fall gjort min 11 tim och 50 minuters arbetsdag och under över alla under så har jag haft idel trevliga och pratsjuka passagerare hela dagen så de där 12 timmarna försvann rätt snabbt.


Tidningen Hjulet ringde till mig och vi hade ett riktigt trevligt samtal. Vi får hoppas att det kommer ut något riktigt positivt av detta.

Läste i bladet om lånemopeder i områden med ingen eller ringa kollektivtrafik och det verkar vara en smart idé som kommunerna och Västtrafik skulle ta sig en funderare på. Kan vara något stort på G här. Sedan skall visst linje 161 utökas med fler turer och det verkar riktigt bra.


Däremot var det direkt farligt att ligga bakom en tradare med isiga tak på bil och släp. Där gällde det att hålla tredubbelt avstånd om man ville behålla vindrutan hel. Tur att det inte fanns gående i närheten. Det hade gått riktigt illa.


Sedan har det varit riktigt kul att observera våra resenärers beteende. Står bussen på hållplatsen skyltad 'Ej i trafik' och föraren råkar vara i bussen som skall avgå om 20 minuter är den ett lovligt byte och föraren skall minsann släppa in passagerarna. Det går med andra ord inte att ha bussen stående vid t ex Resecentrum sisådär 50 minuter före avgång om man inte sticker iväg från bussen. Råkar Du vara inom synhåll i eller utanför blir Du ofelbart anfallen, stationsvärdar eller ej. Till och med de som jobbar på bussgodset får fler trafikfrågor än bussvärdarna.


........


Nigerias regering stämmer olika tobaksbolag för att dom lurat landets barn och ungdommar att röka. Verkar vara en smart idé. Tänkte testa den på Swedish Match ( tidigare Tobaksbolaget) för att dom lurade mig att röka. Jag har slutat, men vad då - jag har rökt och började på tok för tidigt.




Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy
eller skriv en kommentar.





Buzznet :

Inga kommentarer: