15 november 2007

Torsdagen den 15 November 2007


Idag åkte jag hemifrån klockan 06:20 och kom hem igen 19:48. En lagom lång dag på jobbet. Jag har alltså varit hemmifrån 13 timmar och 28 minuter. Imorgon skall jag åka iväg 04:09....Så har jag en djäkla tur kanske jag hinner äta och få mig 7 timmars sömn innan det bär iväg till 11:51 timmars arbetsdag. Det där med 11 timmars hemmavaro mellan arbetspassen är bara nys.
Jag slutade 19:28 och jag börjar 04:39 imorgon och hur det kan bli 11 timmar begriper jag inte. I min mattevärld blir det endast 9 timmar och 11 minuter men vad begriper väl en vanlig rattkuli om sådana trivialiteter. Ack så lite.
Sedan skall ju med automatik dagens i särklass längsta arbetspass ha depåns i särklass sämsta buss som dessutom icke är godsbärande för att köras på godsbärande turer. Man kan disskutera om man överhuvudtaget skall acceptera icke godsbärande bussar på linjer som skall ta med sig gods.


En annan fråga som jag väckte här om dagen var hur låg temperatur det får vara i bussen - svaret idag var -5 grader Celsius! I alla fall på vår depå!


Sedan har jag tidigare ifrågasatt det lämpliga i att ha stående skolbarn i en buss med högsta fart på riksväg 27. Men det sker fortfarande och den bussen skall dessutom spetsvända vid framkomsten. Knappast en smart lösning.


Var det någon som såg bussen i Svenljunga som ersatte spårvagn. Ett norsk volvobygge... Lokalhumor på hög estetisk nivå vill jag påstå. Fast nu är detta med språk rätt svårt: Vad är en "mindre osaltad väg" egenligen - kanske är det en osaltad mindre väg eller också något helt annat.


Detta är också humor på hög nivå...girighetshumor: Elpriset bestäms av den senast inköpta elproduktionen i den totala energimixen. Sista delen är den dyraste och ofta baserad på fossila bränslen. Det betyder att elpriset i Sverige baseras på koleldade elkraftverk på kontinenten. Snacka om att vara giriga.


"Kommunal fortsätter att kampanja, både utåtriktat och nära medlemmarna för att bryta någon typ av trend." Är det någon som hört eller sett något. Inte på depånivå i alla fall. Här är det bara tyst....så tyst att man kan höra en knappnål falla. Cirka 20.000 har under året gått ur Kommunal och det lär bli fler. Kommunal satsar 7 bortkastade miljoner kronor på att försöka övertyga "avfällingarna" att återgå till fållan. Men att ta hand om de medlemmar man redan har missar man totalt...Snyggt jobbat. Moderförbundet LO håller på med sina politiska demonstrationer...istället för att syssla med fackliga frågor. Där sysslar man med enfald istället för mångfald.


Nu är det inte bara i Borås och kranskommunerna man har en kluven inställning till kollektivtrafik. Från Småland hörs också klagokören. För de styrande i Gislaved vill av allt att döma inte ha i samhället utan på sin höjd till och från samhället och då dom står stilla skall dom finnas vid bussterminalen. Den stora centrala gatan i Gislaved kallas för Miljögata och är avsedd för biltrafik. Hallå - biltrafik & miljö - vilka sov på det sammanträdet? Kommunledningen i Gislaved vill alltså ha väck bussarna ur tätorten.


Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy
eller skriv en kommentar.





Buzznet :

1 kommentar:

Anonym sa...

"" Idag åkte jag hemifrån klockan 06:20 och kom hem igen 19:48. En lagom lång dag på jobbet. Jag har alltså varit hemmifrån 13 timmar och 28 minuter. ""

Så här skrev du kl 13.31 i dag.
Tydligen har du varit hemma mitt på dagen, så några 13 timmar och 28minuter har du ju inte varit hemifrån, alltså har du inte varit på jobbet så länge som du skriver.
Du har väl inte skrivit detta inlägget på depån i Svenljunga, för där har ju datorn enligt din egen utsago hänglås och går inte att använda.
Hur kan man skriva:
IDAG KOM JAG HEM 19:48 SEX TIMMAR INNAN KLOCKAN ÄR 19:48????????