16 februari 2009

Måndagen den 16 februari 2009


Nu är sportlovet slut hos oss och då börjar det i Halland.. men dom åker väl ändå vattenskidor och vindsurfar så det blir väl väl med det. För mig började veckan med en iskall buss, men det har blivit regel istället för undantag och det var bara minus 7 grader i morse. Det var minus 11 en annan dag och med den jämförelsen känns 7 minus nästan lite varmt. Nu är ju detta inget som engagerar lokala skyddsombud så det är naturligtvis mest bara trams. Jag har dock haft ett samtal med hyresvärd och depåchef så nån vår blir det väl bättre.
Fast jag vet inte. För i en av våra bussar har bagagehyllan varit loss och fastskruvad och loss och fastskruvad i en massa år nu och det verkar vara lögn i helvete att få det att hålla i just den vagnen. Kan undra varför. Dåligt underarbete är nog den mest troliga förklaringen. Det finns helt enkelt inget att fästa i på det exemplaret. Jag tror inte att verkstaden fuskar - men det kan inte vara lätt att reparera fuskbyggen - där karosseribyggaren fuskat. Jag är inte avundsjuk.


Dagens glädjeämne är nog ändå damen - som glömt sin fina handväska (med hela hennes liv innuti) på nattbussen lördag natt! som nu fick den tillbaka idag.. En mer lättad resenär får man leta efter.
Dagens sorgeämne kanske kan vara att Pressbyrån på Resecentrum höjde priset på chaufförsfika från 15:-- till 20:-- dvs med 33,3%... fattig var man innan! Nu får man hitta på andra sätt att fika.
Att det börjar ljusna redan 06:45 är klart positivt - våren kommer med stora kliv...


Personliga möten och bättre information på nätet skall det bli för att få oss att tro på det svenska pensionssystemet. Politikerna har till och med skapat en ny myndighet "Pensionsmyndigheten" som nu via sin nya generaldirektör lovar att på ett nytt och tydligt sätt föra oss svenskar bakom ljuset. Det vore faan så mycket bättre om politikerna gav fan i att nalla i kakburken.
Och så fortsätter försäljningen av vin att öka. Det tror pelle det... Det finns inte ett enda radioprogram som inte har sin egen vinexpert eller TV-mys-program som inte har lite vinprovning och både veckopress och dagspress innehåller propaganda för viner. Det är en härlig svensk dubbelmoral som frodas... och det blir sköna skattepengar till skattkistan.
Nu är det fastslaget att det är helt i sin ordning att säga blattejävlar och apajävlar bara man inte gör det direkt till den man avser håna. Lite lagom på håll så motparten inte hör det. Och det var inte alls barn-bh man sålde på stormarknaden - onejdå det var barntoppar. Det var bara en slump att dom liknade barnbehå.


Man skulle verkligen vilja vara en bank i dessa tider. Tänk bara att kunna lasta över sina egna dumheter på andra som får betala för det jag gjorde fel. Jag gör en skitdålig affär - gör inget - det får någon annan betala. TexRep i Överlida gjorde visst konkurs och om jag förstått saken rätt ville deras kunder inte stå för notan... men bankerna skickar glatt räkningen för sina dumheter till kunderna. Vad händer då om alla bankens kunder byter bank? Jo då springer banken till staten (=skattebetalarna) och gnäller som en liten bäbis! Titta alla kunderna har övergett oss - hjälp oss. Fast man kanske tar till modern teknik och övervakar sina fd kunder via deras mobiler. Google Latitude heter nån ny tjänst som kan spåra vart en viss mobiltelefon befinner sig. Ett steg till in i övervakningssamhället. Var så säker på att våra myndigheter använt systemet länge och att Google nu gör en betaltjänst av det.


Så påstår dom att minnet blir bättre av träning... säger dom det? Mitt arbetsminne går på högvarv och jag glömmer ändå saker hela tiden... Nu har jag till och med glömt vad jag skulle komma ihåg. Bäst att sluta skriva nu då.... Vi kanske ses på MSN eller Facebook om jag kommer ihåg att logga in där!




Buzznet :

Inga kommentarer: