29 januari 2009

Torsdagen den 29 Januari 2009

Kort och kärnfullt


En typisk ärtsoppetorsdag (utan ärtsoppa). Som vanligt en utkyld buss men dagens variation var att den dessutom var rejält skitig innuti och innehöll mängder med skräp. Det nästan en full ICA-plastpåse när jag var klar. Det är inte särskilt smart att komma med en ostädad och skitig buss för att köra skolbarn, som lätt uppfattar det som att det är fritt fram att fylla på med mer skräp.
Inventerade snabbt vad som fanns i tvätthallen och rådgjorde med min chef om vad som borde göras och vi blev snabbt överens om vad som skulle ske.
Bussen som läcker motorolja kom i god ordning till verkstaden och jag hoppas vi slipper se den i det skicket igen. Bussen som kokade mitt i vintern kom under behandling igår och jag hoppas dom lyckades klura ut varför... ett tätt kyl är nog dessvärre inte rätt svar.
Någon har repat hela högersidan på vagn 240, men jag har inte sett någon skaderapport så jag undrar fortfarande vad som hänt. Har bett min chef kolla!


Läser i Metro att 1000 ungdomar lever på att råna... och man gör lite väsen av det, men man missar alla direktörer som rånar folk flera gånger om dagen. Jag känner att Metro nog tappat focus. 50+:arna är vana att stå i kollektiva färdmedel kan man också läsa och det var ju ingen direkt nyhet. Bland de första sittplatser som blir upptagna i en buss är handikapplatserna.
Min förvåning stiger när man hör talas om att vi skall få fler biogasstationer i Sjuhärad. Min verklighet är den att alla lokala tankställen är avvecklade och uppgrävda och att man redan är för sent ute. Vi har redan offrat glesbygden och miljön på pengarnas altare. Att etablera nya tankställen i dessa områden kommer att kosta en hel del eftersom det gamla bokstavligt talat är utplånat.




Buzznet :

Inga kommentarer: