27 januari 2009

Tisdagen den 27 januari 2009


I morse utfärdades lokal halkvarning i lokalradion. Jag nappade åt mig tidtabellen, men där stod inte ett ord om lokal halkvarning. Letade efter dimma - inte ett ord..sökte på snö och is... inget resultat! Det verkar vara begrepp som är okända i tidtabellernas värld.
Att byta buss och ta en annan buss än den som står i "ditt" garage händer med jämna mellanrum och de som brukar ha mest problem med det är ofta de som gör så själva. För övrigt saknades förbandsväskan fortfarande i vagn 260 - lite märkligt med tanke på alla tjusiga elektroniska felrapporter om den saken och alla telefonsamtal som har ringts i ärendet...lika förbannat saknas den ännu.
Alltnog och emedan anlände två löddriga och kokande bussar till Borås Resecentrum, den ena var min den andra tillhörde Veolia. Lösningen på problemet var enkel - vi samarbetade! Och vi kunde båda rulla vidare efter en liten stund.
Dagens fråga är om tidningen Metro är ett nedskräpningsproblem i våra bussar? Svaret är ett tydligt JA!
Jag hade faktiskt inge aning om att man är omyndig på ICA om man är under 30 år... det var en nyhet.




Buzznet :

1 kommentar:

Svemicke sa...

Nu så kan jag visst kika in på sidan igen. Nu gick det i alla fall.