30 december 2006

Fredagen den 29 december 2006




Gott Nytt År -- epost från C och K. Alltid något. Veckobrevet bjuder som alltid på fler frågor än svar kan man säga. Ett exempel: 'Herr H kommer att ta över köket under våren då han är uppsagd..........' Vart tog han som har haft hand om köket i alla år vägen? det stod det inget om. Och varför är Herr H uppsagd?

Slutet på detta veckobrev är GOTT NYTT ÅR från företagsledningen. Man riktigt känner hur avsaknaden av verklig uppskattning riktigt gör sig påtagligt gripbar.
Vi tog ju upp 'fria' resor till jobbet för en tid sedan. Jag har också kunnat notera att på så kallade långraster (eller snudd på delade tjänster) finns det bussar lite var i buskarna. Till och med hemma vid har jag då och då sett en blå buss, dock aldrig min eftersom jag av företaget är förbjuden att ta bussen hem över en rast.

Vidvinkelspegel är bra och ha på höger sida. Sedan vore det bra om den fick sitta monterad och fungera som vidvinkelspegel - någon håller på att ändra på den och jag tror att det är förare i stadstrafiken som vill att den skall peka så att dom ser trottoarkanter. Våra regionbussar behöver inte se trottoarkanter - vi vill se bakomvarande trafik.

Så var det alkolås i bussarna....Snacket går och förtroendet för förarkåren sjunker för var dag som går. En bussförare skall vara nykter och drogfri - självklart, men dessvärre litar vi inte på våra förare så vi gör fortlöpande kontroller av såväl nykterhet som drogpåverkan. För att nu ytterligare sätta press på alla dessa opålitliga förare inför vi alkolås så att passagerarna också kan kolla att föraren åtminstone är nykter - om han är drogpåverkad eller ej mäter inte alkolåset. För att ytterligare öka passagerarnas kontroll av föraren funderar man även på att säta upp en hastighetsmätare i bussen så att ALLA kan se hur fort bussen kör.
Tänk så kundanpassat detta kommer att bli och tänk vilken störtflod av synpunketer som kommer att välla in över Västtrafiks SYNPUNKTEN. Redan idag kommer det in det mesta i klagoväg där föraren inte är vatten värd. Tänk vilken glädje det kommer att bli för alla dessa 'experter' när det kommer två nya grejor att klaga på.

Har vi prioriterat in ytterligare 5% kvinnligare förare under detta år. Jag vet inte. Jag ser inte vitsen heller! Det är ju för vår del inget lagarbete så om vi har 50% förare av varje sort eller ej gör liksom ingen skillnad. Vi träffas ändå aldrig.

Åter till Hemsidan

Skriv gärna mail till mig!!!!!!

Brev till Bancoboy

Här en länk till en annan blogg om busstrafik

Farbror Sid's blogg

Inga kommentarer: