18 december 2006

Måndagen den 18 december 2006





Hej bloggen --> Nu är jag här igen....Har skruvat i bil idag... gick så där :-(

Arbetstidsförkortning och bara några få dagar kvar till jul. Denna jul som för min del är lite överreklamerad. Jag jobbar juldagen och annandag jul så julen är rätt så förkortad för min del.
Halkan smyger sig på oss, men det syns ingen snö ännu. Även idag på morgonen var det förädiskt halt och nu på kvällen är det inte bättre.

Skatt på trafikförsäkringen (?). 34% (?) Låter som om vi skulle få en massa nya kollektivtrafikresenärer efter nyår. Den nya skatten skulle lyfta bort kostnaderna för trafikskador från socialförsäkringssystemet och låta trafikanterna själva betala. Det som jag tycker är knepigt i detta är att det är en uppenbar lögn! Trafiken betalar redan idag in miljarder kronor i skatter och avgifter som betalar massor av andra sektorers utgifter --> inte trafikens. Så argumentet är typiskt lögnaktigt politiskt.
Vi som åker motorcykel skall straffas extra hårt --> Ett sätt att bli av med MC-åkarna från de svenska vägnätet. Man beräknar att tillskottet till statskassan skall bli 3,4 miljarder. Om folk är smarta blir det minus - ett rejält minus - eftersom även skatteintäkterna från t ex bensinskatten försvinner. Skatten kommer också att driva upp priset på varor i våra butiker.

"Vi tycker nog bussåkning är livet, allt finns ju med, såväl farten som drivet"
Det lackar minsann mot jul. Av åtta man på depån är vi 4 1/2 man som drar runt julen. En är permanent befriad från helger och annat otyg, 3 har ledigt i någon form och 1/2 jobbar några timmar annandag jul. Han 1/2:an får sitt på nyår istället. Så nyår kör av fyra ordinarie förare, samt några timanställda.

Åter till Hemsidan

Skriv gärna mail till mig!!!!!!

Brev till Bancoboy

Här en länk till en annan blogg om busstrafik

Farbror Sid's blogg

Inga kommentarer: