11 december 2006

Måndagen den 11 december 2006





Hej igen kära lilla blogg. Du har fått ett nytt tangentbord. Husse hällde rengöringsmedel i Ditt förra. Tack också för synpunkter på denna blogg och dess innehåll. Ömsom Vin ömsom Vatten. Jag har lovat att inte citera ur inkomna mail och tänker inte göra det heller. Kan bara i förbigående nämna att merparten har än så länge samma grundsyn på vad som händer i bussbranchen som jag har.
Vi får hoppas att Västtrafiks nya hårdare fordonskrav och det kommande beslutet om förarplatsens utseende och utformning slår igenom så att åtminstone den sidan av verksamheten slutar springa i nedförsbacke. Men sträckan är lång.

För övrigt satt jag och bläddrade i gamla dagböcker (jag har dagböcker från 1973 och framåt bevarade, det skall finnas äldre men minnet sviker mig vart de ligger förvarade) och det som slog mig när jag slumpvis tittade på äldre noteringar är att problemställningarna inom kollektivtrafiken i stort sett är de samma idag som då - men idag är dom tydligare eftersom ekonomibiten är kristallklart tydlig.

Ute börjar det lika Waterworld och på radion sa Henry att det var gott om frisk luft som har bråttom och det ligger mycket sanning i detta. Mitt radioLANnät svajar i vinden. Om detta blogginslag kommer ut är det ett under.

Som vanligt finns det passagerare som inte kan låta bli att sno en tidning på bussen - trots att det bara fanns ett enda exemplar framlagt och trots att det lätt går att peka ut "lånaren". Intressant psykologi där.

När man ändå står nere i Älvsered en regning och blåsig morgon kan man ju lika gärna offra tjugofem minuter på att ta reda på vad som finns under och mellan sätena. Det är alltid lika förunderligt vad passagerare kan stoppa in mellan säterna trots att bussen är fylld av papperskorgar. En grupp är snus en annan tuggummi och båda borde inte få förekomma i en buss (men det är ju omöjligt att kolla - jag vet!)

På bussgodset fann jag följande:
Är Du bra på att ljuga?
Uppfattas Du som påstridig?
Gillar Du att skvallra?
Bli busschaufför........
Vad är det för tankar man har om oss egentligen? Man blir fundersam.

Åter till Hemsidan

Skriv gärna mail till mig!!!!!!
Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: