02 mars 2009

Måndagen den 2 mars 2009

Jaha då har vi kommit in i vårmånaden mars... det känns positivt - även om det snöar just nu!
...och först vill jag förmedla en ordvits som jag hörde. Först svepte ett mäktigt vattenfall in och när det gjort sitt blåste det in en lätt lövfällning. Jag vill inte ta äran åt mig på något sätt, men jag fann den fyndig.

Vi har nu fått förlängning på "vårt" avtal till den 15 december 2009. Dvs till strax före jul....

Sedan står det i alla tidningar att den 18 maj smäller det....för då skall det bli ett kort för alla resor och scandpoint kan ta farväl..
Med detta blir betalsystemet enhetligt....Hihihi... Med den minst sagt mickroklimataktiga prispolitiken lär det dröja innan regionen får ett pris = en region.

Av någon anledning stod kollektivtrafiken högst på dagordningen när Sjuhärads kommunalförbund träffades. Det känns ju bra... kan just undra vad man kom fram till? Det får dock bli en senare fråga.

Sedan får man väl hålla med stressade mamman.... det är utomordentligt fånigt att köra upp en 15 meter lång buss till skolans busshållplatser och vara i vägen när hon nu skall lämna sin enda avkomma till skolundervisning. Hur dum får en bussförare egentligen bli? Vadå skolbusshållplatser?

Vi befinner oss just nu i en rätt lustig situation.... Det är dags att planera för sommartjänsterna men vi har ingen aning om vem som skall köra dom. Alltså är frågan om vi skall lägga ner energi på att skapa dessa tjänster och förbereda för omlopp med mera.

Idag var det poliskontroll vid Transås Värdshus, men bussarna blev förbivinkade tack och lov... Det hade spökat till tidtabellen. Fast jag har varit inne och blåst några gånger och då har dom fixat en specialfil för bussen så att det skulle gå så snabbt som möjligt.

Idag blev det en sådan där lampbytardag...Både en strålkastarlampa och en bakljuslampa hade lämnat in.

Om Svemicke ska åka utomlands är det nog bäst att lämna multimediatelefonen och den bärbara hemma - för det kan ju bli problem med att bevisa att musik, bilder och eventuella filmer är legala. Stanna hemma - det blir enklast så och övervakningssamhället slipper en massa besvär.
Jo Svemicke -- One Swarm ligger för nedladdning på min hemsida.....

DIHM-anmärkningen har av någon outgrundlig anledning skapat kommentarer av de märkligaste slag. Jag tyckte dock att dom inte passade in i denna blogg (dom låg så väldigt långt från huvudspåret). Min lilla anmärkning var mer att man i pressen numera uppmärksammar dessa personer vilket jag fann positivt, inte minst för dom som får den "reklamen".
Vad som kanske mer ligger lite vid sidan om är detta med TV-licens. Idag kan man ju se på TV utan att ens äga en TV och i det perspektivet känns just TV-licens rätt förlegat. Kanske är det dags att baka in avgiften i skatten. Kan den kanske ligga med i det "dolda" skattepaketet arbetsgivaravgifter, så förargar det ingen.


Inga kommentarer: