20 mars 2009

Fredagen den 20 Mars 2009 Vårdagjämningen


På väg till bussgaraget stod en sådan här ivägen för mig... Flytta på Dig jag skall till jobbet. Det blängdes en hel del och jag tittade tillbaka... Jag fick dock lov att i nåder passera.

Äntligen vänder det mot ljusare tider... i alla fall vädermässigt. Idag är det vårdagjämning och den 25 mars är väl den riktiga Vårfrudagen. Det vill säga den dagen ärkeängeln Gabriel befruktade jungfru (vårfru) Maria och mycket riktigt - hej hopp under filten om nio månader kommer pilten. 25 december ligger han där i sin krubba i ett stall i staden Betlehem.
Den 25 mars är också den riktiga våffeldagen. Vårfru blev lite förvanskat kan man säga och blev med tiden våffel och sedan dess har vi ätit väfflor just den dagen. Tar man för många blir man rätt uppsvälld utan "hej hopp". dot dot dot (för dom som sett filmen Mamma Mia).

Klockan 21:00 ikväll är det dags att stänga av TV:n eller byta bort SVT1 för då dyker bottenprogrammet Grillad upp. Jag fattar inte varför SVT ska ta hit dåliga amerikanska programidéer. Att sedan uppmärksamma en kåkfarande tjej låter minst lika korkat. Men det är väl tidens trend. Nån fd heroinmissbrukare har just i dagarna blivit utsedd till succéförfattare så på nått sätt är det ett tidens udda tecken. För min del hävdar jag ändå envist att detta Grillad är ett skitprogram och att Claes Malmberg och Lennie Norman gjorde helt rätt som hoppade av eländet.

Vad det gäller kollektivtrafiken hoppas jag att priset på tuggummi stiger till oanade nivåer så att man slipper skrapa en massa tuggummi ur bussarna med jämna mellanrum. Fick ihop en hel del i dagens vagn...(skit - fick ju inte blogga om städning ju...). För övrigt var det lite kylslaget på morgonen men dagen blev go och varm i solen.

Det kan väl vara värt att notera att på söndag fyller en depåkollega år....GRATTIS får man väl också notera utan att trampa på nån öm tå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tuggummin skulle fan i mig vart helt förbjudet, kolla utan för vilken konsum eller ica som helst så ser det för djävligt ut

//Karl Redig