19 mars 2009

Torsdagen den 19 Mars 2009

Så är det Torsdag med ärtor o pannkaka igen... fast jag tror jag hoppar den grejen...igen!
I Göteborg ställer sig Kommunstyrelsen (inte Västtrafik) bakom ett kollektivtrafikprogram K2020 som innebär ett ökat resande med kollektivtrafiken så att minst 40% åker kollektivt år 2020. Det skulle innebära en fördubbling jämfört med dagsläget. I Göteborg bestämmer tydligen inte Västtrafik.

Från en trogen bloggläsare har jag fått vissa föreskrifter om vad jag får och inte får skriva - dikterade av en depåförare. Man får t ex icke skriva om denne depåförare och man får inte notera hur bussarna städas! Ord och inga visor där. Därför är det knappast nån idé att undra varför gar.... glöm det!
Sedan har jag sedan en tid blivit uppmärksammad på ett fall av arbetsplatsmobbing. En chaufför springer runt och säger att honom får ni inte prata med! Nu är det ju mig dom inte får prata med och det är ju trist! Seriös mobbing alltså. (Förr gick det under begreppet utfrysning).

Det kom ett tråkigt mail. Borås Lokaltrafik förlorade överprövningen i Länsrätten. Styrelsen för BL har dock beslutat att BL kommer att begära en ny överprövning i Kammarrätten, beslut om BL beviljas ny överprövning kommer troligen i slutet av april. Mer information kommer säger vår trafikchef.

Tingsrätten i Borås hälsar och säger att det bästa som vi kan göra när privatbilister djävlas med oss är att sitta kvar i bussen och tillkalla polis. Och hur lätt är det utanför Borås? Glöm dock inte att anteckna bilnummret! Ställ in turen och skicka räkningen till bilisten .... men framför allt: Lämna icke bussen och framför allt - ge Dig inte på bilisten hur fel denne än gör!!!

I Borås har den nya Hajenutbildningen startat....så vi får väl se när det blir vår tur...

Inga kommentarer: