06 mars 2009

Fredagen den 6 mars 2009

Fy attans vad haverier i Windows är trista att fixa... registerhaveri...
.... alltid är det nån drivrutin som bara måste hänga sig...
.... gärna drivrutinen till skärmkortet eller till skärmen - sååå tradigt....
... och klockan den bara tickar vidare - kunde man stanna tiden en stund och fixa felet vore allt frid och fröjd. Men nu är det inte så simpelt dessvärre!
Sedan måste varje program som fanns - ominstalleras... Sådant är minsann Windows...

Lite förvirrad är jag nu. I mailet som kom här om dagen stod det att "vår" trafik var förlängd till 15 dec 2009 men i veckobrevet står det att den är förlängd till 12 dec 2009????

Bussen saknade förbandsväska, men det är tydligen inte lag på att det skall vara en sådan i varje buss, för denna har saknats länge nu. Att sedan AC:n var trasig, att bussen var kall, att stolvärmen lagt av och att bussen lutade åt vänster var inget att hänga upp sig på - faan den rullade ju. Det räknas det också :-) - dessbättre!
Idag var det blåsa i apparaten efter avslutat arbetspass! Jag säger då det...

Sedan råkade jag ut för en matematik som jag inte förstår... med å andra sidan är jag ju ingen ekonom enligt mina belackare. I alla fall så har nån popgrupp som heter Coldplay sålt sisådär 50 miljoner album! Hur är detta möjligt när alla laddar ner allting från Internet - det sa dom i alla fall i rättegången mot TPB. Den sortens högre matte blev mig för svår.
Och hur har en viss Per i Halmstad tjänat sina miljoner? På antal nedladdningar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig din gamle Getabock.
Här fåt du ett tips på en blogg.

http://bussbloggaren.blogspot.com/