29 april 2007

Söndagen den 29 april 2007

Ibland....


Ibland kommer kommentarerna på ett inlägg lite sent - typ ett år senare...det betyder ändå att någon även läser äldre inlägg.. imponerad.

Men det finns trevligheter att läsa om ibland...en sådan är att vissa pendelparkeringar nu är så fulla att de måste byggas ut. På sätt och vis glädjande och på ett annat sätt tragiskt. Det betyder ju egentligen två saker, dels att fler åker kollektivt på den sträckan samt att man är tvingad att åka egen bil för att komma åt kollektivtrafiken. Alltså först miljöförstöring och sedan spara miljön....Kollektivtrafiken har i ordets mening slutat att fungera i områden med lägre befolkningstäthet.

Jag säger då det. I 'mitt' lugna gamla bussdistrikt runt Kungälv, Kareby Slätt och så vidare har resenärerna blivit otrevliga och angriper bussförarna. Det skall dom sluta med för då förstör dom mina vackra och romantiska minnesbilder från åren med saligen avsomnade GDG.















-Burkan är inte obligatorisk i ett i c k e-muslimskt land och just därför är det extra bra att bära den!?!? Detta säger en bärare av plagget ifråga. Dessbättre har jag inte behövt ta ställning till detta problem ännu. Tack och lov, för jag har ingen aning om hur man skall hantera denna annorlunda kulturyttring. Jag grunnar bara på förbudet att täcka sig så att identifiering inte är möjlig. I § 3.5 står det bara att person som kan befaras komma att störa ordningen eller äventyra säkerheten i trafiken får avvisas. Det ger ju inte mycket till stöd om det krisar till sig.

under strecket _______________________________



Vet att jag skrev något fruktansvärt begåvat om att bli äldre igår.... Vad får jag då syn på? Jo att Kungälvs kommun också har börjat konstra med de äldre...dom är för dåliga för att klara sig själva och för friska för att bo på äldreboende - fy f-n Kungälv! Är det så man lönar människor som i ett helt liv arbetat och slitit i kommunen och varit med och utvecklat kommunen? Tänk nu om det varit Din far käre kommunpolitiker! Jasså han gick i en gräddfil vid sidan om...ledsen att jag nämnde det.

Nu har jag ingen sambo som söker jobb så risken är rätt så liten...men i alla fall är detta med bloggande i vissa fall rätt så intressant. Enligt Metro fick en civilingenjör inget nytt jobb på grund av sambons blogg...jisses! Snscka om genomslagskraft.
Fast den bloggnyhet som jag gillar mest är bloggaren som från Konsumkassan, totalt anonym, kommenterar kundernas uppförande i butiken och i kassan. Häftigt! Jag har av skilda orsaker avstått från detta utan kan mer generellt kommentera olika passagerares lite ologiska beteende ibland.

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: