04 april 2007

Tisdagen den 3 april 2007

Västtrafik har 22 000 hållplatser säger dom, hur många skottas vintertid? Hur många får vara ifred för vandaler? Hur många slipper lastbilssläp som ställs upp? (Respekten för trafikregler har minskat drastiskt på senare år - inte minst från yrkestrafikens sida).

Om Du har glömt något på bussen inträffar en av de gånger Du inte ska ringa Västtrafik utan det bolag Du reste med - ( VA (?) var det inte Västtrafik - det stod ju över hela bussen).

Har också noterat att Boråsare är synsvaga och kräver särbehandling. Varför nu detta påhopp? Jo titta på tidtabellen för Stadstrafiken och jämför den med de andra tidtabellerna så ser Du vad jag menar. En person i Tranemo får verkligen anstränga sig för att se när nästa buss går. En boråsare slipper - där står allt med stor text redan från början.

Punkt 3.4 Västtrafiks ordningsregler:
"Det är inte tillåtet att förorena eller skräpa ned i bussen." Tyvärr verkar barnen i Överlida och Mjöbäck inte ha läst den bestämmelsen - eller vad som är värre - inte förstått dess innebörd.

Så har vi Nitlotten. Scania låggolvare (fast jag vill nog tillägga Scania lågtakare - för jag kan inte stå rak i bussens bakre del). På denna varianten lyser varningslampan för klämlisten till dörrarna med fast sken - det betyder så vitt jag förstår att det ständigt är någon som står i kläm....jag såg dock aldrig till denna någon. Det fattades lite karross i fronten och fronluckan skulle stängas med milt våld. Ingen kunde heller missa att man åkte från hållplatsen - det svarta avgasmoln den lämnade efter sig var ett oförglömligt minne för de som råkade stå ivägen.
Jag läste just en önskelista från Västtrafik om den bussen: "Mjukare säten - Snällare kurvor - Trevligare resväg - Roligare chaufförer".. verkar stämma rätt så bra - undrar hur dom kommit fram till detta?

Noterat en liten konflikt i instruktionerna. "Fria returresor inom samma zon inom 90 minuter". Inom vilken samma zon....???? Vi har ju två parallella zonsystem idag....???

Reagera på det Du läser och mejla mig på.....
Brev till Bancoboy

Inga kommentarer: