03 april 2008

Torsdagen den 3 April 2008

Så har vi passerat dagen då alla luras....
och jag måste erkänna att jag läser Veckobreven någonstans mellan dåligt och riktigt illa - för den meningen hade jag missat: BL har Västtrafiks värsta förare. Sådant förpliktigar! Men å andra sidan så har Västrafiks värsta förare också Västtrafiks värsta bussar - det kanske är så att kaka söker maka. Vad vet en fattig landsortschaffis!


Hur var det nu det stod i Internannonsen? Jo trafikchefen skulle ha Social förmåga och kanske rent av empati!
När jag nu ändå är inne på det där negativa så kastar jag ut en fråga: Är det någon som sett en strategisk analys om orsaken till att BL har Västtrafiks värsta förare? Eller krävs det ingen självransakan från företagets sida? Bara en tanke så!
Jag sitter och studerar en kommentar och då slår mig en annan sak: "Den förre trafikchefen kunde vid våra stormöten.....". Jag vet vem som var den förre trafikchefen, men några stormöten höll han aldrig för oss.....Nåja det är inget jag sörjer....
Däremot tror jag att /Z missade en detalj i den dagens blogg... Troligen därför att denne inte upplevt det personligen. Men även vår lilla depå måste gasa på djävla järnet anamma om vi skall hinna upp till Svenljunga i tid innan anslutande buss skall gå....fast jag har aldrig sett något brev från klagomuren om den saken. Det otrevliga med den saken är att problemet kvarstår i kommande tidtabeller.


Sedan har vi vår numera berömda stop & go -buss som ingen riktigt kan sätta fingret på varför den bär sig åt som den gör! Så vi får väl leva med denna spänning i tillvaron ett bra tag framöver antar jag. Vi har en vagn 227 som är en rullande bastu och som rullade ut i april med en 3:a på skattelappen. Hur var det nu med Västtrafiks sämsta bussförare??? Det verkar vara nått mer som var sämsta....???


Jag är lite irriterad på en flitig insändarskribent i BT som denna gången skrev om spårbunden kollektivtrafik i Borås. Kan han inte komma med något eget. Det var ett tag sedan jag skrev en blogg om den saken och då en betydligt flexiblare lösning än den som järnvägsvännen föreslog.




Buzznet :

Inga kommentarer: