01 maj 2009

Fredagen den 1 maj 2009

VÄGHINDER - änder





- Sköna maj välkommen till vår bygd igen....
- Bo, snälla Bo, snälla snälla Bo, varken Du eller jag har sångröst!
- Jag är bara glad att det äntligen är sommar.
- Det är helt Okey, men kanske med en något lägre volym.
- Visste Du att första maj har varit en röd dag sedan 1939 och är arbetarrörelsens internationella högtidsdag.
- Neeej!
- Då får Du surfa in på www.sweden.se och kolla då.

- Det kom ett mess om ett nödnummer om inte antikviteten i bussen fungerar.
- Ock?
- Det stod bara 020-641413 men inget om till vem det går eller hur man får tag i en telefon.
- Hur menar Du nu?
- Varesig BL eller Västtrafik har varit intresserade av att tillhandahålla mobiltelefoner i fordonen, som många andra bussföretag har, så man förlitar sig på förarnas privata mobiler.
- Jasså, ja det är onekligen ett sätt att spara.
- Appropå spara så hörde jag en grej häromdagen. Den gick ut på att: Om BLAB gjort en enda LAS-lista för alla anställda inom förarkollektivet hade det sett annorlunda ut för delar av depåpersonalen.
- Det där lär vi aldrig få reda på och det var väl en av orsakerna till att Du och jag gick ur facket.

- Fast jag känner mig ändå diskriminerad....
- Jaha och detta beror på vad?
- Jag gick in på www.film2home.se för att se vad detta var för nått och då får jag veta att "Eftersom Du använder en annan webbläsare än Windows Internet Explorer kan Du tyvärr inte använda film2home i dagsläget."
- Jo, fortsätt Du att envisas med att köra Linux, så får Du väl fortsätta att vara lätt olaglig också antar jag! Världen är inte anpassad för annat än Windows!

- Jag kom att tänka på en sak när jag såg timmerbilen där borta....
- Jasså?
- Timmerbilar parkerar där virket ligger oavsett hur trafiksituationen ser ut. Ligger högen 2 meter före ett backkrön är det där den parkerar. Jag har sett det så ofta nu på senare tid.

- Det är i alla fall ingen kris inom förpackningsindustrin...
- Jo jag vet att Du källsorterar å så men?
- Jag får ju åka iväg till insamlingsstationen stup i kvarten med mjukplast, hårdplast, metallförpackningar, glasförpackningar, förpackningspapper och så vidare. Varenda grej man köper ligger ju i två - tre olika förpackningar. Finns inte en chans att det är kris på den kanten. Snarare leder dom miljöförstöringsligan.

- Då kan jag kontra med att det inte är någon finanskris i golfkretsar heller. Golfbanorna är välfyllda med golfare dygnet runt näst intill. Arbetar gör dom i vart fall inte där eller?
- Nej inte vad jag tror, men många stora affärer görs upp på golfbanor....

Inga kommentarer: