17 maj 2009

Söndagen den 17 maj 2009 ( Norges Nationaldag )



- I morgon smäller det! Västtrafikregionen får ett enhetligt betalsystem. Vi skall inte längre ladda Värdekort utan istället fylla börsen he he he.
- Visst och i all uppståndelse gick det lite fel med kära förarnytts information. Det betyder väl att detta är megastort och att alla är nervösa.
- Typ.
- Men vad fan är Svancoin?
- Vete katten.
- Det står här att Scancoinkorten skall vara nollade den 18 maj och att dom skall vara återlämnade den 15 juni eller när Du gå på semester!
- Du tror inte att man menar ScandPoint?
- Högst troligt broder .. rent av korrekt.



- Verkligen nått att fundera över!
- Du talar i gåtor käre Bo.
- Jag satt och läste om ny trafikchef på företaget.
- Nu hängde jag inte riktigt med?
- Det skall tydligen vara ett 6 månaders vikariat och om man förlorar vår trafik verkar det som om man inte längre behöver nån trafikchef.
- Så skrivningen antyder att jobbet inte finns kvar om man förlorar landsbygdstrafiken?
-Jepp, lite märkligt kan man tycka.



- Skall vi gratta Norge på deras nationaldag som inleddes med norsk seger i eurovisionsschlagerfinalen?
- Självklart skall vi göra det. GRATTIS
- Vi var ju i Oslo här om dagen dessutom.
- Vilken positiv upplevelse.

- Jag vet att jag är groteskt underbetald - det har jag troligen förtjänat... säger Kronofogden.
- Dô, när jag vill ha Din åsikt skall jag berätta det för Dig.. förstått???
- Okey då, men det har i alla fall kommit in ett antal innovativa personer i yrket vill jag upplysa om.
- Hur så? Du talar i gåtor broder....
- Det finns ju bussförare som tillverkar egna biljetter och säljer och stoppar pengarna i egen ficka....
- Och jag som trodde att det var fartguppen som skadade oss bussförare och så är det fifflande kollegor. Lite focusfel känns det som.

- Hur skall det gå med den nya zonindelningen nu då?
- Om jag fattat rätt så innebär den visst prisökningar - fast det var aldrig med i utbildningen på några timmar.
- Fick väl inte plats helt enkelt.
- Troligen inte. Det tar väl några dagar innan alla förändringar hunnit sätta sig kan jag gissa.
- Skulle tro att det blir så - det känns lite förvirrande just nu.
- Såg Du att man ändå spår att vi får ett nytt taxesystem efter 2012?
- Har dom inte ändrat färdigt nu.... Jag säger då det, har man inte att göra får man väl hitta på nått att göra.

Inga kommentarer: