18 maj 2009

Måndagen den 18 maj 2009 (Dagen Västtrafikkort)


SVENLJUNGA Och här hände det ingenting...


ÖVERLIDA och här var det lika lite aktivitet


MJÖBÄCK var lika dött som de tidigare hållplatserna.


ÄLVSERED är den stora knutpunkten mellan Västra Götalandsregionen och Hallandstrafiken... Stendött!

- Stod det inte att man i alla fall skulle ha hållplatsanslag?
- Jo.
- Kan undra vad det betydde?
- Fråga inte mig.

- Skulle vi inte ha fönsterskyltar?
- Så stod det, men vi hade inga fått såg Du väl.
- Aha, det var dom vi fick i Borås på förmiddagen av Bussgodset.
- Precis...

- Men stora tidningaannonser var det i alla fall i BT, GP & GT.
- Den biten var i alla fall korrekt... Fast Resecentrum var precis lika dött som vanligt så vi var nog inte prioriterade.
- Vi var nog inte det. Vi är ju affärsmässigt en katastrof för Västtrafik och vem satsar på katastrofer?
- Ingen! Hela starten på Västtrafikkortet kändes verkligen som ett Västgötaklimax - men så är vi ju i Västergötland också så det stämmer alltså.



- Hur var det nu med "gods" och annat inne i bussen?
- Vet inte, men jag har sett nån typ av lastluckor på denna modellen...

- På sig själv känner man andra är ett gammalt hederligt uttryck.
- Och vart vill Du komma nu?
- Jag blev underförstått anklagad för att ha stulit en liten 'pin', som jag hade lagt i ett brevfack.
- Å faan... Då fattar jag vad Du menar med att på sig själv känner man andra.
- Precis. Kanske hade varit smartare att kolla sitt brevfack först och höja rösten sedan.
- Nått åt det hållet känns aktuellt.

Inga kommentarer: