04 maj 2009

Måndagen den 4 maj 2009

- Du Roy!
- Mmmmmm...
- Har Du sett vägmärket här intill?
- Mmmmmmm..
- Kallas inte detta för taftologi (tårta på tårta)?
- Mmmmm..



- Bo!
- Jupp.
- Det där med skyddsombud verkar inte fungera nått vidare.
- Hur tänker Du nu?
- Här kör vi runt i bussar som rätt uppenbart borde ha körförbud och det gör vårat skyddsombud också. Jag sätter en slant på att en polispatrull skulle peka med hela näven.
- Det tror nog jag också, men man får det man väljer och är det strömlinjeformat så är det!

- Vad katten är en Tågbuss egentligen?
- Jag kan ge Dig fyra alternativ så får Du välja själv: Det är en buss som tror den är ett tåg, det är en buss som kör folk till ett tåg, det är en buss som går på räls och som tidigare kallades för rälsbuss eller det är en buss som ersätter ett tåg. Valet är ditt, fast jag håller med om att det är ett ovanligt fånigt uttryck.
- Appropå uteblivna tåg så blir det inga direktbetalda resor till exempelvis Falkenberg i fortsättningen som det verkar.
- Hurså?
- Dels får vi olika biljettsystem och dels innehåller inte den version av Hajen vi tränade på några busshållplatser utanför regionen åt vårt håll.
- Gör om gör rätt sa min lärare en gång i tiden.

- Har Du sett alla dessa 'Till Salu'-skyltar som bokstavligen blommar upp längs vår färdväg. Om detta fortsätter så har vi snart inga resenärer söder om Svenljunga.
- Oroande på min ära, oroande. Och det var visst nått nytt företag längs linjen som slagit vantarna i bordet.
- Inte alls bra broder, oroande alltså!



- Alltså, jag börjar tröttna på kläder och 'detaljer' som river sönder våra sittdynor.
- Och alla vassa föremål som gör skador på ryggstöd etc... Det är jätteirriterande.

Inga kommentarer: