27 maj 2009

Onsdagen den 27 Maj 2009 (Månadspeng)

Bara några exempel på vad guldklimparna kan åstadkomma!












- Nu blir jag riktigt trött!
- Vad har hänt?
- BT skriver om en chaufför som slängt av skolbarn.
- Och?
- Vi slänger aldrig av skolbarn, dom får allt gå för egen maskin och frivilligt.
- Men nån 15-åring trodde inte det var sant....?
- Vad var inte sant?
- Att bussen vände och körde tillbaka mot skolan.
- Och varför skulle de inte vara sant då, Du och jag har väl gjort sånt förr eller hur? När bussen ser ut som en jättepapperskorg och det faktiskt är livsfarligt att gå i mittgången är det dags att sätta ner foten.
- Jo det är sant att det ibland blir för brötigt i bussarna. Vill minnas att just detta problemet ärvdes av BLAB redan 2001. Vi har väl bloggat om detta tidigare, fast det kom visst inte i BT.
- Kan det vara något fel på synen på barnuppfostran i dessa områderna? Har föräldrarna inte fått klart för sig rollfördelningen? Dom står för vett och etikett och vi står för logistiken.
- Okey jag fattar vad Du säger. Men nu har jag en annan fråga?
- Fråga på...
- Vem lär dom kasta sten, frukt och ägg på bussarna?
- Föräldrarna??? Samma föräldrar som låter telingen köra trimmad moped och övningsköra med bil långt innan man nått korrekt ålder.... Min gissning. Den egna avkomman gör väl aldrig något fel.
- Jag undrar över en annan sak som 15-åringen påstås sagt, nämligen att man ställt sig mitt i vägen för att hindra trafiken på en 90 km/tim väg. Hur smart är det på en skala.
- Noll skulle jag tro.
- Fast en sak var rätt intressant när vi läste kommentarerna på BT:s webbupplaga. 98% höll på föraren.
- Det var bra.... men frågan är väl om skolan, företaget och Västtrafik håller på föraren?
- Det får väl framtiden utvisa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kan vi kräva bussvärdar på dessa turer?

jari

cobra_81 sa...

jo varför inte.

Anonym sa...

Mr Banco citerades i BT om att motsvarande problem finns lite varstans i området, med ett ovanligt perspektiv på sakernas förhållande kan jag säga att det är fel Mr Banco. Eleverna från Moga är som kollektiv kollektivtrafikresande i absolut särklass de värsta i hela BLs trafik. Visst kan det vara "livligt" o visst tjuvrings det på andra linjer. Men till att vara "jävliga" på bussen är och troligen förblir ungdomarna på Mogaskolan de värsta. Sen mtp de kontakter vi haft innan med skolan är det synd att de har ny rektor sen så kort tid...
Ola