06 maj 2009

Onsdagen den 6 Maj 2009


- Du Roy!
- Jaaa?
- Skall vi ta extra för takdusch tycker Du?
- Ja det tål att tänkas på... Det är ju lite extra lyxigt kan man tycka... Fast det får nog bli verkstaden i alla fall är jag rädd.
- Så tråkig Du va nu då!
- Kan så vara, men denna vagnen har en djäkla dögång i ratten.



- Fast vi är nog inte så smarta Bo. Kolla hur dom löst ett städproblem i denna bussen. Det står nog dumsnut i pannan på oss.
- Jättefiffigt, man har alltså tagit bort alla papperskorgar så att man slipper tömma dom. Varför har vi inte kommit på det själva?
- Vi hoppas väl att passagerarna lägger skräpet i dom istället för på golvet. Vet Du hur mycket tuggummi jag plockat ur denna vagnen under tiden som Du tvättade utvändigt?
- När Du frågar så var det nog en hel del.
- Japp och nu är det väl dags att ta bort gardinerna också!
- Nuuuu fattar jag vad Du menar. Jasså Du fick inte bort allt tuggummi med andra ord.
- Typ så ja.



- Vi har visst fått ett nytt huvudskyddsombud!
- Säger Du det, har inte hört ett ord om detta. Hur va han då?
- Vet inte. Ord som Hej o Goddag, eller liknande, ingick visst inte i ordförrådet.
- Ajajaj det var illa... Låter inte så lovande. Tur att inga bussar var 'hemma' när dom gick skyddsronden, för det var väl därför Du såg ett nytt skyddsombud.
- Hurså?
- Om det var lite stake i honom hade han satt körförbud på åtminstone en buss.



- Jag fattar inte varför dom där Hajentomtarna skulle på klockan och pilla. Det var mycket bättre när den var stor. Du - all text borde var så stor som den "gamla" klockan. Det vore en välsignelse.
- Håller med, håller med till 120%.

- Jag kom att tänka på en sak Roy.
- Vadå? Du tänka!
- Vi kör ju åt samma håll på eftermiddagen eller hur?
- Jooo.
- Om Du tar Dina & Mina passagerare så kan jag sluta tidigare och nästa gång jag kör Din tur tar jag alla passagerarna så får Du sluta tidigare. Fiffigt va? Och så berättar vi inte för nån.
- Du är en skön planta Du... Vad händer om nån passagerare klagar då?
- Den andra bussen var sönder? eller nått!

- Nu skall dom visst sälja apoteket i Svenljunga för att öka konkurransen???
- Å faan! Skall dom konkurrera med sig själva då eller?
- Vete katten... Jag fattar nada. Det kanske blir ett brittiskt apotek.. man vet aldrig i dessa tider.

1 kommentar:

cobra_81 sa...

Jaså har farsgubben varit nere hos er på Skyddsrond. Jaså heja han inte på dig Jöran? får snacka med honom. :) //cobra_81