16 maj 2009

Lördagen den 16 maj 2001

- Du Bo!
- Ja Roy lille...
- Fan va trist det blivit att blogga om att man måste städa bussen innan man börjar köra sitt pass.
- Skulle det vara roligare att blogga om alla vagnfel som aldrig blir åtgärdade då menar Du?
- Dô det blir snart inget kvar att blogga om för allt är ju bara rutin på rutin och återupprepning!
- Jepp lite så har det blivit. Vi sitter fast i rutiner och ständiga repetioner.


- Då är det väl inte så märkligt att vi två tokiga åldringar plötsligt blev förälskade?
- Förälskade är ordet sa Bo till Roy. Och det rätt skönt skall jag säga.
- Nu snackar vi busspoesi! "En buss som är som ett fulländat konstverk. En teknisk skönhet skapad för en 'feel good'-känsla. Ett tekniskt underverk som tar Dig från punkt A till punkt B och Du kommer fram pigg som en lärka... Ja inte bara en gång utan varje gång! Som inte det skulle vara nog så kan man boka en speciell sittplats också - häftigt!
- Du snackar alltså om en skönhet med tre axlar och en extremt anpassad interiör där det råder perfekt balans mellan de 35 supersköna fotöljerna och övrig komfort och den aerodynamiska yttre formen som får folk att snurra på skallen? Bara tänk att få dråsa ner i en stor och skön skinnfotölj och fälla upp fotpallen samt ställa in ryggstödet. De Du! Och tänka sig att man får plats med benen...!



- Gubbe lilla, Du har visst börjat fatta grejen. Ett vackert skal med en perfekt interiör, som innehåller sensorer som ständigt övervakar det inre klimatet och en så låg ljudnivå att man måste kasta en blick genom rutan för att se om vi rör oss. Sedan ett iskall Jolt Cola i mugghållaren - vi snackar fullvuxen limmo här.
- Okey, och nu kommer väl nått lika lyriskt om motor och växellåda samt drivsystem och bromsar gissar jag, så hoppa det är Du bussig.
- Hopsan! Då får jag väl berätta om gratis mobilt bredband eftersom jag redan har nörddrycken i mugghållaren. Alltså ett smart bredband som baserar sig på det väl beprövade NMT450-konceptet med betydligt högre effekter än dagens GPRS eller 3G system. Min gamla 450:a hade 15 watts effekt minns jag. Jag talar om ett modernt 3G nät med bra täckning och rimliga hastigheter. Tänk Dig känslan av att glida fram ljudlöst genom landskapet sittande med laptopen och vara produktiv, om Du valt det alltså, och vara uppkopplad på Internet hela tiden. Yeah!
- Nu tittade allt den lilla nörden fram vill jag påstå. Men, va fan, jag håller med Dig för jag var ju med.



- Hur var det nu man sa om att ta in förare? "Don't call us - we call you!" Man vill bara ha det bästa av det bästa och kundbemötandet skall vara perfekt....varj gång!



- Jaha, där rök den chansen Dô.
- Tydligen... Du har väl inget hört eller?
- Nej och inte Du heller? Vi är rökta!
- Jag försökte boka platsen framför 1C, men det verkar som systemet har hakat upp sig...
- Snille. Platsen framför 1C torde vara förarplatsen.
- Hoppsan!



- Jupp. Ingen är felfri... utom den tekniska skönheten då typ....


Inga kommentarer: