02 januari 2010

Lördagen 2 Januari 2010



- GOD FORTSÄTTNING PÅ 2010 bäste kollega
- Tack det samma, tack det samma.
- Det är ett stort personligt nederlag att få sparken säger dom som fick gå från Volvo i Göteborg.
- Det är väl i så fall ett lika stort nederlag att först få sparken från ett bussföretag och sedan bli nekad en ny anställning hos den som tar över, eller vad? Mycket tjat om hur synd det är om Volvo och SAAB-anställda!

- Nederlag och nederlag. Jag undrar hur man tänkte när man lade ner Säröbanan i västra Göteborg.
- Eller varför spårvagnar måste trängas med bilar och bussar. Verkar rätt korkat rent ut sagt och en spårvagn är jävligt svårt att väja med!
- Jag vet! Vi har försökt - utan framgång. Jag fattar ännu inte varför man bara behöll spåren till Marklandsgatan. Tänk så lätt det varit att köra spårvagn till Särö och bygga mer spår så man fått spårbunden trafik Göteborg - Kungsbacka via Kullavik - Särö på egen banvall.
- Nu lär det pågå en diskussion i Göteborgs politiska etablissemang om vem som ska äga Göteborgs Spårvägar. Västtrafik vill äga Göteborgs Spårvägar också. Frågan är väl hur det skulle se om spårvägen ägs av ett kommersiellt företag fritt från politiker.
- Jag såg ett slags svar på den frågan och frågan är väl om jag gillade svaret?
- Låt höra!
- Det handlar i grund och botten om ett affärsdrivande företag vars huvudmål är att skapa vinster åt sina aktieägare eftersom det är det som är vitsen med marknadsekonomi. Och eftersom man kommer att sakna konkurrens av andra spårvagnar så är väl frågan om hur man kommer att bete sig?!
- Det mest intressanta är väl ändå att ALLA har en åsikt om kollektivtrafik vare sig man är för eller emot!
 

Inga kommentarer: