30 januari 2010

Lördagen den 30 januari 2010



- Jaha så är det bara en knapp månad kvar på jobbet och det känns verkligen befriande.
- 12-13 timmars-dagar hos Veolia lockar verkligen inte. Det finns inte en enda kortdag på Veolias tjänster. Men det är ju gjort i Hastus...
- Det skulle visst bli åtta bussbyten per dag borta på Svenljunga Busstation.
- Jag hörde att linje 319 Tranemo-Håcksvik bara skulle köras av timanställda.
- Jag har då aldrig tidigare blivit så tydligt avrådd att inte börja hos Veolia och gratulerad för att blivit ratad. Det känns verkligen märkligt!

- Och jag läste apropå detta att (C) vill ha fler privata arbetsförmedlingar. Fast jag undrar hur den lösningen skall skapa arbetstillfällen.
- Jag kommer att tänka på kloka ord om mänsklig frigörelse genom det goda arbetet och där ingår nog inte Veolia. Det där med solidaritet känner jag är nödvändigt för individens utveckling och jag tvivlar att pengar är den enda drivkraften. Individen behöver trygghet i tider av förändring. Här känner jag att upphandlingssystemet missar grovt.

- Tydligen är det vanligt att det går överfulla bussar med stående barn och vuxna i mittgången.
- Det är väl för dyrt att köra med skolbussar där elever sitter och är bältade.

Inga kommentarer: